Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #1 Skrevet 24. mars 2008 Lillegutt har ikke bæsjet på 24 timer og han sliter,hyler, presser og har det så vondt. Har gitt ham 3 skjeer med sviskemos, 3 skjeer med biola. Testet termometer trikset og sørget for jevnlig tilgang til vann. Ingenting hjelper, han promper men kommer ingenting. Trenger sårt noen andre tips! Er 11 mnd
Lykketroll *med Bolletrollet* Skrevet 24. mars 2008 #2 Skrevet 24. mars 2008 Maltekstrakt er jo et tips...
Smiiil :o) Skrevet 24. mars 2008 #3 Skrevet 24. mars 2008 Stakkars liten da.. Er det skikkelig ille går det jo an med klyster som et unntak. Ellers er kanskje svisker det beste...
oblix Skrevet 24. mars 2008 #4 Skrevet 24. mars 2008 Stikke lillefingeren i rompa hans, hjelper garantert. Smør fingeren inn med salve og putt den oppi til andre ledd. Jeg hadde tenkt til å bruke klyster til minsten, så jeg ringte til legen først, men da ville han at jeg skulle prøve dette først. Det var ikke farlig og ikke vondt, hørtes bare litt brutalt ut kanskje. Dette vil nok gjøre at det skjer noe! Lykke til.
Ung kvinne Skrevet 24. mars 2008 #5 Skrevet 24. mars 2008 Gi han saften fra en presset appelsin!!! Det er masse c-vitaminer og funker på min datter når hun har hard mage. da kommer det nok noe i bleien i løpet av kvelden:) Min datter gikk en gang en uke uten å bæsje hun.
2 Gullunger Skrevet 24. mars 2008 #6 Skrevet 24. mars 2008 Jeg tok en sånn sprøyte jeg hadde fått av helsesøsteren til å gi henne tran med, fylte den halveis med mat olje (olivenolje) og sprøytet opp bak. Da gikk det kun kort tid og det kom ut masse fin bæsj (o:
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #7 Skrevet 24. mars 2008 Var kanskje litt lite me bare 3 skjeer med sviskermos. Jeg gir fra et halv til et helt glass annen hver dag. Da kommer besjen som normalt. Hvis jeg ikke har d, blander jeg malt i mme eller i vannet til grøten. Går også ann å bruke sviskermos eller sviskersaft i grøten. Men er d full stopp må du gi mye mer svisker.
aya75 Skrevet 24. mars 2008 #8 Skrevet 24. mars 2008 Jeg holder en knapp på maltekstrakt jeg da. Du kan enten blande ut i mm el mme. Eller du kan gi en ts ren malt...men er litt klissete...så synes det er lettere å gi hvis det blandes litt ut og gi m sprøyte. Da pleier raketten å gå her i huset:)
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #9 Skrevet 24. mars 2008 heia. vi fikk også samme problemet med vår lille. selsagt også en dag butikkene var stengt. Kjøpte svisker på en søndagsåpen butikk, kokte de og moste de. Gav en god del. Samtidig masserte jeg mage /ryggen hennes i flere timer for hun hylte og hadde fryktelig vondt. Til slutt kom det. Først kaninkuler, så rant det ut:) etter det gir vi alltid litt sviske eller frukt hver dag, funker:)
Nusse_83 Skrevet 24. mars 2008 #10 Skrevet 24. mars 2008 du kan bruke lactulose også, det får du kjøpt på apoteket
Tessa-81 Skrevet 24. mars 2008 #11 Skrevet 24. mars 2008 Her var det mange gode råd. Det var noen her jeg også vil prøve til gutten vår. Per i dag er det mest sviskemos som har funket. Ellers gir jeg mye vann til grøtmåltidene og gjør grøten tynnere de dagene magen er hard.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #12 Skrevet 24. mars 2008 Takker for masse gode råd. Rett før sengetid var det endelig "gjennombrudd" og en blid og fornøyd gutt kunne legge seg. At forstoppelse kan være så grusomt skulle man ikke tro men har gått med en hel dag bare til å prøve å hjelpe ham. Og forferdelig når han har det så vondt. HI
Ung kvinne Skrevet 24. mars 2008 #13 Skrevet 24. mars 2008 Hei HI - så godt å høre. Det er så synd i dem når de har vondt i magen sin stakkars små! Har du prøvd noen av rådene her inne eller løste det seg selv?
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #14 Skrevet 24. mars 2008 gjorde du noen av rådene eller? bare nyskjerrig. så flott at det ordnet seg. kan han sove godt i natt.
Legekjærringa Skrevet 24. mars 2008 #15 Skrevet 24. mars 2008 Du kan trygt bruke mer enn 3 skjeer sviskemos, gjerne 1/3-1/2 glass pr. dag for å få i gang magen. Fint det ordnet seg da. Jeg har fått orden på magen til lillegutten min etter at jeg begynte å røre inn litt linfrøolje i middagen hans. Bare 1 ts eller noe sånt. Rik på omega3 også! Ellers er det fint å øke væskeinntaket, gjerne litt kokt lunkent vann. Min sønn på snart 8 mnd. "tramper" en del i Tummy Tub bøtta si. Ellers gjør jeg litt gymnastikk ved å føre knærne mot magen, bøy og tøy, samt masserer lett med fingrene innenfor venstre hofteben oppover, tvers over under navlen, og ned igjen mot høyre hofteben. Altså følger tykktarmen. Gjerne etter et bad med litt olje på fingrene.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #16 Skrevet 24. mars 2008 HI igjen, etter at vi ikke hadde mer sviskemos så prøvde jeg malt i vann. Det smakte ikke godt syntes han. Så vi ga ham masse vann og mosjonerte med å gå over gulvet og massere mage. For å få ham til å drikke ekstra med vann prøvde jeg t.o.m med saft for første gang. Men ha ha han syntes saft ikke var noe godt he he. Heldigvis er han glad i vann så han drakk bra med det. Mosjon hjelper når jeg selv har vondt i magen så kanskje det var trikset? Etterpå fikk han et varmt bad og sovnet lett. Så godt for meg å kunne legge ham med lettet mage ,-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå