Gå til innhold

Er det mange som er sykmld nå?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vært sykemeldt i tre uker, starter på jobb på onsdag 100%, selv om jeg vet at innen uke er omme kommer jeg til å ringe legen og be om 70% stilling, som hun har maset om heele svangerskapet så langt. Er 16+6 på vei :) Er sykemeldt pga utmattelse, migrene, hovne føtter og svimmelhet.Hvorfor er du sykemeldt mersa?

Pga epilepsien min. Hadde en del anfall i høst, og siden jeg ble gravid like etter en urolig periode ville nevrologen at jeg skulle ta det helt med ro dette svangerskapet. Var litt rart i begynnelsen men nå synes jeg det bare er deilig! Har overskudd til familie istedenfor å være helt utslitt hele tiden :-)

Annonse

Jupp, så glad jeg har en sønn som likevel tvinger meg opp om morgene! Ellers hadde det vært vanskelig å få struktur på dagene! Også driver jeg å tar lappen, og har en del venninner som går hjemme i permisjon, heldigvis for det, eller hadde det blitt laaaaange dager!

Ja, er dessverre sykmeldt jeg også. Vært det siden uke 7.. Nå er jeg 16 uker..

Pga. blødninger, utmattelse, svimmelhet, kvalme osv. Samme som forrige gang, så er ikke overrasket. Bare skuffet over enda ett slitsomt svangerskap.. Skulle ønske jeg var en av de "heldige" som suser gjennom svangerskapet og strutter av stolthet! Selv er jeg i elendig form hele tiden, og orker knapt å gre håret på morningen!

Ser ut som ett takras 24 timer i døgnet ;)

Har også vært sykemeldt siden uke 6-7 pga kvalme. Det er sant at en ikke føler det helt ok - så mange som er så friske og som på en måte fikser det å være gravid. Men jeg har ikke vært i stand til å være på jobb en eneste dag - så det går ikke an å tenke på det. Blir nok sykemeldt en liten stund til.

Ble sykemeldt 50 % rett før påske, har hatt symptomgivende bekkenløsning siden uke 9, og nå gikk det rett og slett ikke lenger... Var veldig skuffa for har ikke vært plaga med noe annet, så håpte å kunne jobbe fullt gjennom svangerskapet. Men det er jo sånn at man gjerne skal ha et liv etterpå også...

var sykemeldt et par uker pga kvalme men er vel 1 mnd siden nå.

akkurat nå har eg tatt meg et par dager egenmelding rett og slett fordi eg føler meg sinnsykt sliten. Har vondt i hode, orker lite, får vondt når eg beveger meg for mye, trøtt og mangler rett og slett overskudd.*syt og klag* men orker liksom ikke gå til legen å be om sykemelding heller..føler meg som en sytehøne, føler meg rett og slett dum når eg skal sitte på et legekontor og legge ut om hvordan eg har det..

Det var veldig mye enklere når en ikke hadde barn fra før, og kunne slenge seg på sofaen når en kom fra jobb.

Annonse

Jeg har vært sykemeldt en mnd nå, er i uke 18, og kommer til å være sykemeldt èn mnd til ihvertfall foreløpig..Bekkenet. Skikkelig ubehagelig. Jobber i barnehage som er skikkelig fysisk, så det går bare ikke ennå. Har nettopp begynt å beholde mat nå, så det er godt. Har endelig fått normalt blodtrykk også, så det har hjulpet godt å være hjemme. Slappet av og endelig fått tid til å glede meg over graviditeten :)

Lurer på om jeg skal sykmelde meg jeg også. Er helt utslitt om dagen, kvalm, ofte vondt i hele kroppen, i hodet, svimmel. Men kan man få sykemeldig for det?

Jeg har heller ikke fortalt arbeidgiver at jeg er gravid enda, er i uke 16 nå. Står det ikke på den delen av sykemeldinga man gir til arbeidsgiver at man er gravid?

Off.. er skikkelig usikker på om jeg burde sykemelde meg. Føler meg jo ikke bra, men samboern min syntes jeg er klagete og sytete for han mener man ikke skal sykmelde seg før man er helt sengeliggende og nesten dausjuk:S Noen gode råd folkens?

Ble sykemeldt 100% i dag, fikk rett og slett ikke lov av legen å stressepå jobb. Kvalm, svimmel, utmattet og begynner å kjenne bekkenet litt for godt! 18 uker på vei...lite moro å fortelle det på jobb, men men...skal prøve å ta det med ro..kanskje jeg kjem tilbake i 50stilling om noen uker ihvertfall....hva skal jeg finne på nå da!!! ikke god på å slappe av, men trenger det vist!

Hei

Det står ikke hvorfor du er sjukmld på den delen som skal til arbeidsgiver så de får kun vite det du vil fortelle! Det står kun på den delen som du skal beholde selv.

Er selv sjukmld, har vært det siden uke 10, er nå i uke 18. Håper jeg får begynne litt om en uken, men vi får se hva legen sier. Babyen som er viktigest nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...