Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

tror vi skal klare og bli enige om jentenavn. Dvs på lista mi, er det tre navn far synes er ok.

Men guttenavn derimot...det blir verre! Aner rett og slett ikke.

Slik var det da vi fikk nr1 for 4 år siden også....

Jeg likte da og nå Erlend, men det er "ikke aktuelt" ifølge far. Han likte da og nå William, men det liker ikke jeg. Jeg likte Leander da, men IKKE han, men nå begynner han å like det, mens jeg synes det er blitt et "sukker-navn" som er blitt "alt for" populært...

Heldigvis fikk vi jente sist...da hadde vi bestemt oss 12 timer etter fødsel.

Vet ikke om det blir jente eller gutt nå... 2 mnd igjen til termin, så på en måte god tid, men jeg trenger faktisk en del tid på å la navnet "modnes", -forandrer fort mening...

sukk...flere som sliter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å finne et navn begge liker er nok en vanskelig oppgave ja! Vi snakker mye om navn, og det er disse vi begge kan være enige om at vi liker (selv om vi ikke nødvendigvis faktisk vil lande på et av dem):

Lasse

Haakon

Thomas

Philip

Peter

Edvard

Georg

Christian

Mikkel

Kanskje noen dere kan like også? Lykke til uansett!

Skrevet

Jeg forstår problemet deres utrolig godt! Dette med navn er jammen ikke lett. Nå er ikke jeg gravid enda, men dette er under "planlegging" og navn er et nokså naturlig tale emne innimellom. Og vi har svært ulik smak når det gjelder navn! Heldigvis har vi god tid til å bestemme oss, men er redd dette kan bli vanskelig.

Men jeg har ei venninne som er gravid i 8 mnd, med min kommende gudsønn eller guddatter! :-) Hun og samboeren har diskutert navn i flere måneder, uten å bli enige! For litt siden ble jeg "tilkalt" som "megler" og "dommer" for navnedebatten deres. Jeg foreslo til dem at de kunne skrive en liste hver med navn de kan tenke seg å bruke til barnet. Så skulle de bytte liste, og stryke ut de navnene de ikke likte på den andres liste, sette et tegn ved navn de kunne vurdere, og la navn de som de likte være åpen. Dette gjorde de, og nå har de 5 guttenavn og 4 jentenavn på lista som de er så og si enige om, og de begynner nå "komme i mål". Da jeg snakket med min venninne igår var de nesten blitt enige om jentenavnet Therese, og guttenavnene Jørgen og Benjamin.. Så denne liste-metoden var ikke dum! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...