Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Elvira?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser for meg en kjerring med brune strømper og fotformsko... Men antar man blir mer vant til det hvis man kjenner en liten jente som heter det. Navnet klinger for så vidt pent, men tror ikke jeg kunne valgt det selv.

Skrevet

Ha ha ha...

Bra kommentar :D

Jeg synes jo navnet er kjempefint, men er så fint med innspill fra andre :)

HI

Skrevet

Vi snakket faktisk om elvira i går.

Jeg var spøkelset/"ånd" Elvira i et skoleteater på videregående! Men sambo kjente ei elvira da han var ung. Hun var voksen, ei tøff dame, som først jobbet på storgård, og senere ble beste sveiser på et industrianlegg hun jobbet på.

Litt kuult, da!

Skrevet

Sjeldent navn,men litt traust kanskje..

Tenker bare Elvira Nikolaisen..vet ikke om andre.

Skrevet

Elvira er et pent navn. (Men Elida er finere!)

Skrevet

Har litt historie bak navnet også som gjør at jeg synes det hadde vært koselig å bruke det: Farmors søster het Elvira, men levde bare til hun var 9 år - dette er jo mange år siden, hun døde av sukkersyke.

Noen fler som har synspunkter på navnet? Alt mottas med takk :)

HI

Skrevet

Tenker bare Elvira Nikolaisen. Men for så vidt et fint navn, flott klang, og ikke så mye brukt. Gå for det!

Skrevet

Liker ikke Elvira så veldig godt... Det høres litt sånn strengt og "biskt" ut for meg... og litt kjedelig!

Skrevet

Elvira...sett mye på scarface?? Hehe...fint navn det :)

Skrevet

er ikke elvira et bibelsk navn? hadde ikke brukt det alene,men syntes det er pent,men spesiellt..

Skrevet

Syns Elvira er fint, hadde nok ikke brukt det selv, men er egentlig et veldig fint og sjeldent navn. Syns du skal bruke det hvis du liker det.

Skrevet

helt nyyydelig navn syns jeg;);)spesielt å vakkert;)tenker på det selv jeg;)

Skrevet

Hva er scarface...?? *nysgjerrig*

HI

Skrevet

Har ei veninne som har lyst til å kalle datteren sin det, synes det er nydelig, uvanlig , men va:)kkert.

Skrevet

Jeg liker ikke Elvira. Jeg assosierer det med vaskekjerring-type navn.

Skrevet

Helt ok navn, synes jeg. Ikke helt min smak, men har ingen motforestillinger. Og synes dere har en fin grunn til å velge navnet. :)

Skrevet

Jeg synes det er fint, og ekstra hyggelig om dere har en historie bak valget:)

Skrevet

Jeg syns det er litt i overkant strengt. litt heks. eller kanskje en heks i en disneyfilm. litt ursula? hehe.. vanskelig å forklare. men liker dere det, er det jo bare å bruke det. Det blir jo også penere når man forbinder det med ei nydelig lita jente. navnet blir nok aldri noe poppis navn :)

Skrevet

Mye artige tilbakemeldinger :) Tusen takk alle sammen - jeg har lest (og leser dersom fler vil hive seg på:) med stor iver!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...