StoltMammaForFørsteGang Skrevet 24. mars 2008 #1 Skrevet 24. mars 2008 Babyen vår får mat 2-3 ganger om natta. Når han våkner på "sen-natta" og har fått mat blir han ofte liggende og plages med mye surkling i nesen/halsen. Noen flere som har vært borti dette? Lurer jo på om han kan være allergisk, forkjøla etc, men syns det er så rart at det bare kommer på natta...
aya75 Skrevet 24. mars 2008 #2 Skrevet 24. mars 2008 Lillejenta mi får også dette i halsen (ikke nesa) når hun legges på ryggen. HS sa det var normalt og ville gå over etterhvert...så sikkert ikke noe farlig. bare følg litt med å se. Går det fort over eller ligger han sånn lenge?
StoltMammaForFørsteGang Skrevet 24. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. mars 2008 Det har gått over forholdsvis fort, men nå sist natt holdt han på lenge. Slik at vi ble bekymra og tok han over i vår seng. Han plages slik at han ikke får sove - akkurat når han skal til å sovne våkner han til og begynner å gråte/kreste. Høres så vondt ut, men er vel mest sannsynlig normalt. Roer seg fort igjen ved vugging/en hånd på kinnet.
aya75 Skrevet 24. mars 2008 #4 Skrevet 24. mars 2008 Da tror jeg ikke det er noe farlig, men du kan jo ta en tlf til HS i morgen å høre. Det kan hvertfall være beroligende for dere.
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 24. mars 2008 #5 Skrevet 24. mars 2008 Prøv å heve hodeenden på senga til baby ved å legge en bok under hvert bein foran. Hjalp litt hos oss, iallefall...
pelleguri:) Skrevet 24. mars 2008 #6 Skrevet 24. mars 2008 Surklelyder har også min gutt på 11 uker og det kommer på "sen-natta". Jeg innbilder meg at det kan være melk som ligger og surkler nede i halsen, men vet ikke. Det er iallefall ikke noe hyggelig å ligge å høre på. Han sover, men ligger veldig urolig.Høres ut som kan ikke får puste innimellom, men han får jo det.
dodi sin Skrevet 24. mars 2008 #7 Skrevet 24. mars 2008 babyen min på to mnd har det samme bare at han har det hele tiden. Har akkurat fått påvist at han har reflux. Legen sa det ville gå over. Dette plager ham veldig og forstyrrer søvnen både dag og natt. Slitsomt for ham og oss.
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 24. mars 2008 #8 Skrevet 24. mars 2008 Leah er også sånn på sen-natta. Høres nesten forkjøla-tett ut, og hun våkner av det fordi hun ikke får pustet ordentlig. Hun er i tillegg veldig kald på fingrene, uansett temperatur på soverommet. Dette er også bare på natterstid. Vi har i dag lagt bøker under senga i hodeenden, og vasket HVER liten krok på soverommet, inkl alle dyner og puter, og banket madrasser.. Håper det hjelper. Skal også ta på henne tynne votter hvis hun blir kald. Vi bruker saltvann for å løse opp, og nesesuger for å prøve å få opp litt. Men det har ikke helt den fulle effekt på natta.. Syns selv det er så vondt å høre på..
urbania Skrevet 25. mars 2008 #9 Skrevet 25. mars 2008 Vi har det akkurat på samme måten. Julian er nå straks 2 måneder gammel og har hatt tett nese/surkling siden han var 2 uker. det begynner alltid mellom 3 og 4 på natten ( amming nr 3 etter at vi har lagt han) og pågår frem til vi står opp. Søvnkvaliteten hans og min blir utrolig dårlig og jeg håper inderlig det snart gir seg. Han gnir seg i ansiktet og pruster og "krester", ofte etterfulgt av gråt. Vi har hevet hodet på sengen, har det kjølig på rommet og drypper nesen med mm deretter "snørrsuger", ingenting av dette ser ut til å hjelpe stort, så nå trøster jeg meg med at det kanskje blir bedre etterhvert som han blir eldre. Mener å ha lest et sted at det kanskje skyldes tette neseganger som blir enda tettere på natten ettersom slimhinnene hovner når de ligger lenge. (nesegangene vokser jo heldigvis i takt med barna...)Når vi selv er forkjølet blir det jo alltid også værst på natten. Skjønner deg kjempeodt at du blir bekymret, er ikke noe godt å høre at de sliter sånn..
Ulldott Skrevet 25. mars 2008 #10 Skrevet 25. mars 2008 Jeg var på legevakten i påsken pga det samme problemet. Jenta min puster slik som dere beskriver om kvelden. Legen kastet et blikk på henne og sa at det var helt normalt. Ingenting å bekymre seg for. Han lyttet litt på henne og sendte oss hjem. Så det er tydligvis ganske vanlig og ikke farlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå