Gå til innhold

er det vanskelig å strikke ei bukse??

Anbefalte innlegg

Skrevet

klarer mønster og sånn, har strikket sånn ca en og en halv genser i mitt liv

digger ullbukser, bare sånn ensfarget..tenkte jeg skulle lage noen..

men er det vanskelig??

Har ti tommeltotter og tålmodighet på linje med en hingst i brunst

Fortsetter under...

Skrevet

Helt teit eller?

Alle klarer vel det?

Skrevet

Ikke vanskelig i det hele tatt! Kan du å øke og felle så klarer du dette fint :) Når du har klart en genser, klarer du helt klart en bukse også.

Skrevet

Sikkert helt umulig (ville vært det for meg i hvertfall)

Skrevet

faen, for ei arrogant bitch du er!!!! Mulig jeg er teit, ikke alle som er født med den hjernen din, vettu. Hva med litt empati? Slå opp i ordboka om du ikke veit hva det er....

Skrevet

haha... klare og klare... har begynt jeg på ullbukse.. var kjempeflink to dager og så ligger hele greien opp i posen og venter til jeg gidder mer :)

Annonse

Skrevet

ok, spettis. jeg utfordrer deg herved! Innen 1. oktober (skal være rikelig med tid) skal vi ha strikket ei bukse til den eldste av gutta

Skrevet

Ullbukser er veldig enkelt å strikke, Kjipe-Laila! Det gjør du mens du ser på tv, for eksempel!

Ellers anbefaler jeg ASVO-utsalg. I mitt distrikt har disse utsalgene flotte ullbukser for en rimelig penge, og i mange fine farger.

Skrevet

Ha ha ha, ler meg i hjel ;-)

Jeg strikker ikke (det er for pyser)

Skrevet

asvo; det er vernet bedrifter, er det ikke?? Litt av et tips, har ikke tenkt tanken engang

digger ullbukser (har lyst på en selv også..hehe)

Skrevet

Nei, etter min mening er det noe av det enklere du kan strikker.

Er vel stort sett bare glatt-strikk.

Bare finne et mønster du liker og sett i gang.

Selv har jeg strikket myyyyye da jeg gikk gravid og nå strikker jeg kåper til fadderbarna mine.

Synes alt av strikking er enkelt og lett å lese seg frem til.

Hekling derimot, det er en annen historie.

Synes du skal forsøke jeg.

Annonse

Skrevet

Asvo er vernet bedrift, ja.

De har faktisk ganske så mye fint!

Skrevet

Seriøst...

Det er kjempeenkelt. Strikk to ermer som du setter sammen på en pinne i skrittet. Strikk opp til livet. Voila - strikkebukse!!

( I litt forenklet versjon slik at du skulle skjønne det:o))

Skrevet

Anbefaler ribbestrikk til ullbukser. Dei sitter bedre på, og holder seg lenger. Dessuten kan du strikke dei så pass store at dei holder i fleire år. Mine unger har 2-3 ullbukser kvar, og dei er superpopulære i barnehagen. Min kjære mamma som har stikka dei, men nå orker ho ikkje å strikka så mykje. Så nå må eg visst trå til sjølv. Når eg bare er ferdig med to genserer til lillesøster, eit par tova votter til kvar, lue til storesøsters poncho, sokker og halser til både meg og ungene... ja, og leggvarmerene som eg har bestemt meg for at ungane skal få....

Hmmm.... Noko seier meg at eg har arbeid resten av året.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...