Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #1 Del Skrevet 24. mars 2008 Jeg har nå en midlertidig stilling hvor jeg tjener mer enn jeg vanligvis gjør. Vikariatet mitt går ut 30.06, mens jeg starter permisjonen min 16.juli. Hvordan vil fødselspengene bli beregnet, av hvilken lønn? Lurer også på om noen vet hva "taket" på fødselspengene er ? Har hørt at man får opp til en viss lønn, f. eks. 6G. Aner ikke hva grunnbeløpet er på, men akkurat nå tjener jeg mer enn det jeg har hørt er maks sum man kan få fødselspenger av. Tror det kommer an på hvor "grei" arbeidsgiver er, dvs. noen får 80% (det som er aktuelt for meg, derfor skriver jeg det) av lønnen sin uansett, mens andre blir "straffet" for å tjene mer enn det som er maks summen. Noen som vet hvordan reglene er i Oslo Kommune? Mange spørsmål, og rotete forklart, men håper noen kan svare meg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137223585-hva-regnes-f%C3%B8dselspengene-av/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guttemamma75 Skrevet 24. mars 2008 #2 Del Skrevet 24. mars 2008 Går du tilbake til en annen stilling hvor du tjener mindre når du er ferdig med vikariatet ditt?? I utgangspunktet går nav ut fra det du hadde i lønn siste 4 uker før permisjon, men kan gjennomsnittsberegne om du har hatt variasjon i lønn.. Dette må du ta opp med nav.. Jeg jobber i stavanger kommune og får derfor svangerskapspenger fra arbeidsgiver slik at jeg slipper å vente på utbetaling fra nav hver måned - får utbetalt det som "vanlig lønn".. Dermed får jeg også med meg lønnsoppgang og ansennitet.. Veldig kjekt.. Regner med at du også vil få det, men det er nok noen kommuner som ikke gjør det slik. Når det gjelder taket på 6G (tror 1G er ca 66.000 så dvs ca 400.000) så er det ikke noe problem for meg for jeg tjener uansett mindre enn det, har hørt at enkelte arbeidsgivere dekker den delen som er over dette beløpet, men har aldri hørt om noen som jobber i staten/kommunen som får det.. Tror det er mer vanlig i det private.. Tror nok du bare må kontakte lønnskontoret i kommunen din og sjekke dette evt sjekke tariffen din/hva andre arbeidstakere i tilsvarende stillinger får... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137223585-hva-regnes-f%C3%B8dselspengene-av/#findComment-137224230 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå