elize m/3 prinsesser & 1 prins Skrevet 24. mars 2008 #1 Skrevet 24. mars 2008 Ønsker å prøve meg på denne lua: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=107&d_id=15〈=no Hva skal jeg gjøre der det står 1.omg: * 1 kast, 2 r sammen *, gjenta fra *-*. Kan noen forklare meg hvordan jeg gjør et kast? for å få dette hullmønsteret? Er ganske nybegynner i strikkingen verden:o( Betyr det også at jeg skal ha 1 kast og 2 r sammen (samme som å felle 1 mask?) hele pinnen ut? takker så mye for hjelp!!
tasah Skrevet 24. mars 2008 #2 Skrevet 24. mars 2008 Et kast er at du legger tråden over pinnen slik at du lager en ekstra maske og dermed får et hull når du strikker de 2 neste sammen. Sjekke strikkeskolen på www.garnstudio.com, der står det meste fint forklart med tegninger Og du skal gjøre dette hele pinnen ut ja.
elize m/3 prinsesser & 1 prins Skrevet 24. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. mars 2008 aha! da tror jeg at jeg skjønner. Tusen takk for hjelpen!!!
Sommerfugl78 Skrevet 24. mars 2008 #4 Skrevet 24. mars 2008 Et kast: ta tråden over pinnen før du strikker neste maske. Dette blir et hull, og neste omg. strikker du denne tråden som en vanlig maske (det er da blir det hull). Etter at du har lagt tråden over pinnen strikker du de to neste maskene sammen (feller), Slik får du hullrad uten å øke til flere masker. Strikk slik pinnen ut. Uff, ikke så lett å forklare slik, håper du skjønner hva jeg mener Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå