Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jo da, her sprayes det skal jeg si!

Kjenner at jeg blir litt "rar" i nese og bihuler like etter spraying, og hodepinen har ankommet, men ikke så voldsomt som forrige gang heldigvis:-)

Det er også mulig det blir egguttak noen dager før først beregnet, så det blir spennende å se om kroppen min syns det samme, i forhold til nedregulering, sprøyter og alt som følger med.

Det blir veldig spennende denne gangn syns jeg, siden det på en måte er nest siste sjanse, og se om det er flere enn ett egg som deler seg riktig.. krysser fingrene for det, samtidig som det nok ikke er så stor sjanse. Skulle det bli flere enn ett, så er det kanskje ikke så sannsynlighet for at ett evt to egg overlever frysing og opptining... Hmm.. Har sveipet innom tanken på å sette inn to hvis det er et alternativ, men jeg kjenner jeg begynner å kaldsvette litt bare ved tanken på to bebiser på en gang.. Ouuæh!

Huff, mye rart man skal tenke på gitt.

Du skal vel snart på kontroll på Ullevål du da? Lykke til i så fall! :-)

Ha en fin dag i vårsola!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei igjen.

Så fint at du ikke er så plaget som sist gang:)

Hvordan fungerer det med uttak/innsetning? De snakket om at dette gjøres kun på noen spesielle dager. Kan man risikere å måtte bli der på helg? ser det kan kræsje med 17.mai helgen...

Har også vært inne på å få satt inn to egg, hvis man får to som kan brukes. Tenker at når man har slitt så lenge, så blir det å få to bare en bonus:) Har du spurt om de setter inn to? Har fått det for meg at de kun setter inn ett?

Gjør du noe spesielt nå mens du går på medisiner, eller frem til uttak? Jeg lever helt normalt. Spurte legen på karolinska om jeg skulle ta noen form for tilskudd,men hun mente det var unødvendig. Man behøvde iflg henne ikke å ta folat heller..

Ønsker om en finfin dag!

Skrevet

Hallo:-)

Jeg skulle etter den opprinnelige planen ha uttak mandag 19., men de skal prøve å få det til fredag den 16. i stedet.

Jeg tror det vanlige er uttak på mandag og innsetting på fredag, men jeg fikk inntrykk av at de skulle ha et eller annet slags kurs der borte så de skal prøve å framskynde meg litt.

Vi reiser uansett hjem samme dag som uttak, så blir vi heller en dag ekstra etter en evt innsetting. Deilig med en dag "fri" uansett om det blir satt inn egg eller ikke. :-)

Jeg har ikke spurt om de setter inn to, men jeg skal snakke litt med legen på Ullevål om det når jeg skal på første UL-kontroll.Det ville vært så synd å "miste" ett egg hvis du skjønner hva jeg mener. (noe jeg tror du gjør:-) )

Vi må bare diskutere det ferdig her hjemme før jeg evt hører med Karolinska om det er mulig.

Vi har jo en fra før så jeg kjenner jeg får litt hetta når jeg tenker på hvordan det kan bli hvis alt går som ønsket og vi plutselig sitter her mer TRE.... Ooooh!

Jeg lever som normalt jeg, men jeg tar en paracet i ny og ne mot hodepinen, og så tar jeg Folat når jeg husker det.

Har spist uante mengder med Folat de siste årene, så jeg er ikke så nøye på det nå, men knasker i vei etter innsetting tenker jeg. ;-)

Det anbefales jo å ta folat forebyggende i tre måneder før et svangerskap, så det er kanskje ikke så dumt, i alle fall ikke nå som vi vet at vi kanskje blir gravide om noen uker!! :-)

:-)

Silje.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hallo igjen!

Hvordan går det med deg tullemarzipan? :-)

Jeg har på kontroll på Ullevål i går, og sitter igjen med en litt forvirret følelse. Legen der mente jeg ikke var tilstrekkelig nedregulert, og det var fortsatt aktivitet i eggstokkene. Hun gjettet på at jeg måtte spraye en uke til, eller litt i underkant.

Noen timer senere fikk jeg tlf fra Karolinska, og legen der syns alt så fint ut. Hmm... Forstå det den som vil.

Ergo, jeg skal sette den første sprøyta i kveld. Føler vel egentlig at jeg kanskje burde ha sprayet noen dager til, men jeg er jo bare nødt til å stole på legen i Sverige, så jeg får stikke i kveld og håpe at alt går som det skal..

Har du begynt med sprøytene? Hvordan er formen?

Skrevet

Heia:)

Jeg var på kontroll på onsdag. Fikk beskjed om at alt var iorden, starter også med sprøyter idag:)

Det er jo de på Karolinska som styrer dette, så det er sikkert helt riktig at du starter i dag.

Alt går som smurt her, formen er god, har forbausende lite bivirkninger. Hva med deg?

Spiller det noen rolle når på kvelden man tar sprøytene? Regner med at jeg kommer til å ta de ganske seint for å forsikre meg om at jeg er hjemme på det tidspunktet.

Blir det uttak på deg den 16 hvis alt følger planen? Jeg fikk iallefall beskjed om at det var det de tenkte for meg:) Er så spent!

Hvor lenge etter uttak er det innsetting igjen? Syntes jeg får ulike beskjeder.

Krysser fingerne for oss begge!! Blir kjempe spennde tid fremover.

Klem:)

Skrevet

Jo da, jeg svetter ganske heftig innimellom, og sliter en del med hodepine, men det er ikke på langt nær sånn som forrige gang, så jeg kan ikke klage. :-)

Tror ikke det spiller noen rolle når på kvelden man tar sprøyta,men jeg har lagt den til kl 19, for da tar jeg sprayen. Så slipper jeg å huske på to ting i løpet av kvelden. He,he,he.. De få dagene som er igjen skal jeg klare å holde meg hjemme til den tiden. Må legge junior omtrent på samme tid, så det går stort sett veldig greit.

Hvis det går som vi ønsker, og planlegger, så blir det uttak den 16. ja.:-)

En evt innsetting blir den 21., fem dager senere.

Sånn som det var for oss forrige gang så vat uttaket tidlig på morgenen, kl 8, og innsetting var litt utpå dagen, nærmere klokka 14.

Håper jeg klarer å verpe fram like mange egg som sist, da fikk vi ut 17 stk!! Var bare ett som kunne settes tilbake, så jeg håper det blir mange egg til uttak denne gangen også..

Men nå venter sola på meg ute gitt!!

Ha en fin dag!

Skrevet

Hvordan går det??

Her er det litt anderledes enn forrige gang. Når jeg var på kontroll i går, torsdag, så var det ikke så mange egg, og de var mye større enn på samme tid forrige gang.

Trodde nesten jeg måtte beregne Stk-tur tidligere enn planlagt, men nei da.. Karolinska fant ut at jeg heller skulle øke dosen.. Pjuh!

Sprekker jeg snart?? He,he,eh.. Er ganske stinn og rar der nede kjenner jeg. Ny kontroll i begynnelsen av uka, det blir spennende å se om det har dukket opp flere egg enn de ca 7-8 legen så i går. Hadde jo hele 17 stk forrige gang, så det er kanskje litt mye å håpe på at det blir så mange nå, men jeg vil gjerne få ut over 10. Håpe-håpe:-)

Håper alt går som smurt for deg?

Elina:

Har du hørt noe fra legen eller fra Nemda??

Håper dere får en strålende fin helg i det tidlige sommerværet!

Klem,

Skrevet

Hei :)

Joda, her går ting bra. . Merker at jeg begynner å bli litt spent/øm i magen,men det går greit foreløpig.

Jeg har ingen erfaring med dette, men fikk beskjed om at jeg hadde ca 13 eggeposer(?), men at de ikke var store nok enda, ca 10 mm. Dette sier ikke meg så veldig mye. De på Karolinska mente jeg skulle fortsette med samme dose, og at de forventer uttak den 16. Må også inn til ny kontroll i neste uke.

Lurer egentlig på et par ting, har du ringt inn og bestilit tur enda? Jeg har jo ikke fått noe endelig dato og tidspunkt , bare at de regner med at det blir den 16.

Dessuten har jeg medisiner (puregon) t.o.m den 14, hva gjør jeg den 15 hvis det er uttak den 16? Skal man da kun ha eggeløsningssprøyta dagen før?

Begynner å bli litt utålmodig nå, kjenner at all ventingen begynner å nærme seg slutten:) Er så utrolig spent.

Elina: Jeg har også tenkt på deg, har du hørt noe mere?

Klem

Skrevet

Hei!

Vi har snakket om dere her hjemme i kveld.. :-)

Vi har bestilt tur i dag.

Har noen tips:

Be om å få bo så nære Centralstasjonen som mulig, for å spare litt taxiutgifter o.l. I tillegg er det veldig greti å ta toget derfra og ut til sykehuset. Vi har fått rom på Sheraton denne gangen, like ved togstasjonen. Sist bodde vi på SAS Radisson, etter å ha hatt et par mindre bra hotelovernattinger.

Vi reiser fra OSL utpå ettermiddagen den 15.

Vi har heller ikke fått noen endelig dato, men har bestilt allikevel.Det er ikke noe problem å ringe å endre hvis det er behov for det. De er veldig ok de som sitter på kjørekontoret. :-)

Jeg tar Gonal-F, så jeg vet ikke så mye om den du tar, men jeg tror jeg skal ta siste dose på tirsdag, og eggløsningsspøryten på onsdag, Ovitrelle. Ingen medisiner på torsdag, da Ovitrellen skal settes 24-40 timer før "plukking". Mener i alle fall det var sånn det fungerte sist gang.

Tenkte på en liten ting, hvis du har lyst til å kontakte meg litt mer "privat" så er det hyggelig. Sambo sa i stad at det kunne jo vært moro å kanskje spise middag sammen kvelden før hvis dere har lyst til det:-) ?

I så fall kan du ta kontakt på [email protected]

Forresten du så er jo 13 eggposer kjempebra!!! :-)

Skrevet

Så heldige dere er! Det ser ut til at det går ganske raskt for dere. Vi finn innvilget behandling i utlandet i november 2005 vi, og nå skal vi inn på samtale på Karolinska. Selve behandlingen blir sikkert ikke før november. Altså tre år etter vi fikk ok(!) Vi har jo til og med klart å få barn på "vanlig måten" og miste ett på den tiden...

• 2 uker senere...
Skrevet

Hej alla!

Här går det långsamt för oss! alldeles för långsamt! vår läkare hade inte ens hunnit skicka söknaden, en hel jäkla månad! Så respektlöst tycker jag! Hon skulle höra av sig, för enligt nya lagen så ska vi bli undersökta av en fertilitetsklinik här i Norge innan klagenemnda tar beslutet, men vi har då inte hört något från läakren igen! *suck* trist att de inte kan tänka sig in i vår situation och vår längtan! :(

Sen har jag haft så mycket som har hänt nu så jag har inte hunnit kontakta läkaren. Vi ska gifta oss i sommar, så det är mycket planering osv..

Lycka till ni alla!

Jag återkommer snart igen ;)

• 2 måneder senere...
Skrevet

Hej hej!

Nu är jag tyfiken på hur det går för er? ;-)

Här går det långsamt, det har inte skett någonting alls, sedan första besöket på ullevål, nu har tydligen min läkare som vi har träffat och haft kontakt med slutat och det har börjat en ny. Jag ska ringa henne nu på måndag. Vi väntar nämligen på papper från dem av en fertilitetsklinik, för enligt nya lagen som har kommit så måste vi undersökas av fertilitetsklinik INNAN vi sänder söknaden till klagenemnda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...