Gå til innhold

For tidlig født og forkjølelse.... ????

Anbefalte innlegg

Vår lille Emilie kom til verden 6 uker for tidlig. Alt gikk fint og etter 2 uker på sykehus fikk vi reise hjem. Men med STRENG beskjed om å holde henne unna alt som het forkjøla og syke mennesker og barnehagebarn (generellt). Det har vi egentlig klart veldig bra!

Men man må jo bevege seg ute i verden og samboeren min har jo måttet gå på jobb. Nå rett før påske ble han forskjøla og jeg ble selfølgelig smittet.... og nå har hun hostet litt de to siste dagene.... og da blir jeg usikker! Hva gjør jeg nå? Skal jeg se det ann litt eller løpe til lege?

Uff, hun er første barnet også så vi kan jo egentlig ingen ting om sånt!

Fortsetter under...

Vår sønn ble også født for tidlig, men da 5 uker. Han har nesten vært forkjølet i en måned.

Sønnen vår fikk RS-virus. Merket at det var mer enn en liten forkjølelse ved at han ble mer slapp og apatisk enn før. Selv om de er små og ikke gjør så mye av seg, så kan man som regel se en forandring. Men sønnen vår sluttet også å spise, samt at vi så han en del ganger ble blå på nesa og rundt munnen. Ble lagt inn på sykhuset i 4 dager på isolasjon.

Senere var vi hos legen og da hadde han kun et virus, som ikke kan gjøres noe med. Så hvis du er usikker, så ville jeg ha kontaktet lege. Datteren deres er liten, så det er jo bedre å få sjekket det opp.

Sønnen min er født 13 uker fortidlig, og vi fikk mere eller mindre samme beskjed som dere, men man kan jo ikke heller stoppe opp livene våre heller...

Jeg var nødt til å hente store broren i bhg. dagen etter at vi kom hjem fra sykehuset, det var i mai, men det er nok av snørrete unger da også:(

Man må bare passe på at de ikke kommer opp i vognen og tar på babyen:)

Vi fikk også beskjed om å ringe lege vist almentilstanden var dårlig, og vist han ikke hadde matlyst, så jeg ville ikke bekymret meg for litt hosting.

Vi fikk lille Tuva i uke 32, ho er 9 uker nå og vi har også fått forkjølelse alle sammen her..har man barn i barnehage er det jo uunngåelig:-( Ho var veldig snørrete og slapp for noen dager siden og hadde 38,5 i feber men jeg tok henne ikke til lege, det er jo ikke noe de kan gjøre noe med. Må innrømme jeg var redd RS for følte at jeg selv hadde så mye slim men det ser ut til å gå bra, idag er hun mye bedre!

Håper barnet ditt blir fort bra igjen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...