Gå til innhold

noen som jobber som miljøarbeider her ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nettopp ferdig i en jobb som miljøarbeider. Kanskje jeg kan svare. Eller ikke. Bare prøv :o)

Skrevet

ok here it goes :

har fått tilbud om det via BV : hva tilbyr dere (tjenester f.eks.)? får ikke så mye info men kan du komme med noe konkret hva dere gjør? :)

hjelper dere med å handle,vaske etc eller er det kun for å "prate" ? som f.eks. sette opp rutiner i hjemmet og slikt?

takker for svar :o)

Skrevet

Hovedfokus er på miljøarbeid, altså være til stede i miljøet, legge opp til aktiviteter, aktivisering, bistå med hjelp der dette trengs, f.eks. med lekser, matlaging, vasking, sammen med beboerne. Hovedsaken med miljøarbeid er at arbeidet har fokus på menneskene :) Så dersom det har vært behov for husmøte, konfliktløsing eller lignende, så har heller opprydding etter middagen fått vente :)

Er det snakk om barn og unge? Jeg har erfaring med enslige mindreårige asylsøkere, alder 6-16.

Skrevet

Nei, det gjelder meg (25 år) , sambo (30), snuppa (3 år) (og hu lille i magen som etterhvert kommer) . har fått tilbud om det før men hadde lyst til å vente litt. men nå trenger vi det virkelig (spesielt konfliktløsning) . Derfor jeg er litt nyskjerrig på hva det innebærer siden jeg ikke har fått noe konkret info om hva dette er (føler meg grønn ja..hehe) . jeg har også sosionom involvert!

Skrevet

Skal miljøarbeider komme hjem til dere? Akkurat der er jeg litt mer grønn på hva en miljøarbeider faktisk gjør, beklager :o)

Min erfaring er med miljøarbeid i institusjon. Men jeg vil tro at det da kan handle om å hjelpe til med rutiner ja, konfliktløsing (som du nevner dere trenger), og ellers "være i miljøet" for å bidra der det trengs. Jeg har aldri hørt om dette før, at det er mulig å få miljøarbeider i hjemmet... Men hvilken utdannelse har denne personen da? Mange som jobber som miljøarbeidere i institusjon, har jo gjerne en annen utdannelse (som meg) opprinnelig, og ikke alltid faglig kompentanse for akkurat det området man jobber innenfor. Kan være flink for det altså :) Men jeg ville sjekka ut om den faglige kompetansen til denne personen :) Så vil du kanskje også få mer innblikk i hva denne personen kan bidra med for/hos dere.

Skrevet

Er det miljøarbeider eller miljøterapeut?

En miljøarbeider har ikke utdannelse og hjelper dere med praktiske oppgaver i hjemmet vil jeg tro....vaske, handle osv

En miljøterapeut har utdannelse og kan hjelpe til med konfliktløsning etc...

Skrevet

saksbehandleren hos barnevernet sa miljøarbeider .. men det er altså forskjell på de to ja? ok :) da vet jeg det!

takker så mye for svar og jeg skal godkjenne det for vi trenger det virkelig nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...