Gå til innhold

Nese opprettings oprasjon????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har rettet opp nesen, ikke av sjønnhetsmessige grunner. Jeg skal opereres på onsdag, da jeg har skeiv brusk som nesten tetter igjenn hele nesa. Er ALLTID tett i nesa.Det jeg lurer på er om det har vært vellykket etter inngrep,??? Hvor vondt i en skala fra 1-10 ?? Hvor lenge sykemeldt etterpå??

Gruer meg litt kan en si.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ingen her som har tatt denne oprasjonen??? eller andre opr. i nesen??

Skrevet

X'n har gjort det. Trur det var ganske vondt, og var vel sjukemeldt i 2 uker etterpå trur eg. Men han hadde ein ganske tung jobb, så det spilte visst inn. Men operasjonen virka ganske vellykka. Har nok grodd litt til igjen, men mye bedre enn det var før.

Skrevet

Tok den operasjonen for 3 år siden. Hadde konstant bihulebetennelse pga tett nesegang.

Hos meg så har det vært vellykket. Har nesten ikke vært forkjølet etterpå og har heller ikke hatt bihulebetennelse.

Operasjonen var helt grei. Måtte meisle bort litt brusk og det var jo litt disgusting men ellers problemfritt.

Etter operasjonen har du sånne laaaange skumgummi greier oppi nesen for å suge opp puss, snørr og blod. Og så syr de på plastplater for å støtte veggen til det har grodd selv. Disse plastplatene må fjernes etter en uke eller to. Var ikke vondt. Men de skumgummi greiene var pyton. nesa var totalt tett. De fjernet jeg etter to døgn og da åpnebarte det seg en helt ny verden av luft!!

Det banket og slo litt i nesa etterpå men jeg fikk med masse paralgin forte hjem. Brukte vel en av dem for det var bare vondt i en dag.

Ikke noe å grue seg for!!! Men ta med en Ipod eller et eller annet musikk på øret. Jeg hadde med Iron Maiden som jeg spilte høyt når de meislet bort brusken.......

Skrevet

Var du våken under inngrepet?? Skulle egentlig rettet opp skjev neseskillevegg, men jeg har ikke mot nok så her går jeg med den tette nesa mi. :( Hadde aldri gjort det uten full narkose ihvertfall, pysa meg..

Skrevet

Takk for svar=) Jeg skal ha full narkose så jeg slipper å høre på noe som helst, håper jeg..Så bra det var vellykket, har hørt litt blandet resultater..Gleder meg til å kunne puste normalt=)

Skrevet

Svigermor har gjort det, tett nesegang.

Hun sa det var ganske vondt i dagene etterpå, men absolutt verdt det :) Nesen er åpen og blitt beinere (hun hadde ganske skjev nese itillegg)

Så hun er kjempe fornøyd, og hadde gjort det igjen :) Masse lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...