Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #1 Skrevet 24. mars 2008 Ser ingen annen løsning enn å måtte ty til en skrikekur nå, har hatt problemer med søvnen til snuppa hele veien. Hun er nå 6,5mnd. Noen som har erfaringer? Hvor lang tid tok det? Hva gjorde dere?
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #2 Skrevet 24. mars 2008 Det er jo masse styr med skrikekurer her inne. Vi har også hatt problemer og bestemt oss for å være litt strenge. Da har vi gått på utsiden av rommet hennes og sunget og puslet med ting (sånn at hun skulle vite at vi var der), og så har vi gått inn med jevne mellomrom (1-2 minutter, avhengig av hvor intenst hun gråt). Hun har holdt på opptil en time, men da har hun aldri "tatt helt av", bare vært veldig urolig og misfornøyd.
SuperGlad Skrevet 24. mars 2008 #3 Skrevet 24. mars 2008 med datteren min ventet vi til hun var 13 mnd, å tok da en "miniskrikekur" som jeg kalte det da. Hun måtte først bli vant til egen seng, å da lå jeg i senga vår ved siden av. Så var det å lære henne å sovne alene på rommet, å det gjorde vi med å gå frem å tilbake med noen få minutters mellomrom, alt etter som hva gråten hennes betydde. Er jo lettere med et eldre barn siden man faktisk hører hvorfor de gråter. Jenta mi var bare illsint :-) gutten min som nå er 6 mnd sovner av seg selv, må bare inn et par ganger å gi sutten. Siden han var 3 mnd har jeg måtte ha min egen skrikekur. Han kunne gråte å nekte å ta sutten, MEN tok jeg ut sutten å telte til 20 å deretter ga han sutten så tok han den. Måtte gjøre dette opptil 10 ganger hver kveld. etterhvert forstod han at sutten var godt å ha :-) å nå er det at han spytter den ut et par ganger før han sovner. skrikekur på et barn på 6,5 mnd synes jeg skal være veldig lett type. Der man bør gå inn å ut av rommet kontinuerlig. Gi sutte, kysse panne, si go natt, gå ut. Gå inn for å se til babyen, evt gi sutte igjen, gå ut. gå inn osv. Gjorde dette med minstn når han skulle sovne alene på rommet. Da forstod han tydeligvis at jeg ikke dro langt fra han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå