Gå til innhold

Har jeg "lov" å være sliten og.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønske meg vekk litt. Har en liten på 3 mnd som ikke er fornøyd med noen verdens ting. Sover nesten ikke på dagen, vil bare bli bært rundt på generelt misfornøyd med alle forslag jeg prøver med. Legger seg for kvelden kl 24 våkner kl 05-06 opp å få mat og stell legger henne igjen og sover max en halv time. Så er det opp igjen og underholde henne til det er mat igjen. Gir henne mat hver fjerde time da hun som regel aldri spiser opp maten sin. Sutring i en halvtime legges i sengen og sover i ca 2 timer. Jeg er helt utslitt og sjangler rundt av mangel på søvn. Har ikke energi til å gå tur lenger, er helt tom for kretfter. Jeg har begynt å røyke igjen (huff) bare for å komme meg ut og slippe å høre sutring ett par minutter. Inn så er det på an igjen........ Når skal denne "perioden" ta slutt? Garantert fler som har / hatt det slik og mange har nok hatt det værre. Man blir til slutt helt skrapt for energi i tillegg til mangel på søvn når det pågår så lenge.... :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har absolutt lov til å være sliten og ønske deg en pause. Skjønner godt at du har lite å gå på med de dagene du beskriver. Hvordan er barnevaktmulighetene dine? Om hun kan ta flaske kan hun jo også lånes bort.

Er ikke så erfaren som deg ennå, men synes det er veldig godt å få noen timer der jeg ikke bare kan sove eller gjøre det jeg vil, men der jeg helt er fratatt ansvaret og slipper å høre etter også for å sjekke at faren er kjapp nok på å følge opp og om han gjør det jeg mener bør gjøres. Da må barnet ut av huset jeg er i for at det skal fungere.

Håper du klarer å skape deg noen pusterom og at du får hentet energi igjen.

Skrevet

klart du har lov å være sliten :-) d kan være tøft å bli småbarnsmor, noen triks er å la husarbeid være husarbeid, slapp av mens babyen sover, men mat hver 4 time, d r jo bra d da, min klarer ikke å gå så lenge uten.

min sover bare noen dupper om dagen som varer i ca 30 min... han sovner til gjenngjeld i syv tiden om kvelden, men dagen starter halv seks :-)

Hadde jeg ikke tatt Herbalifeshaker og vitaminer, så hadde nok jeg hanglet meg gjennom dagen, da jeg er veldig typisk b-menneske (pluss jeg har noen sykdommer som vanligvis sliter meg veldig ut) men m Hebalife så har jeg fått skikkelig overskudd, sier ikke at du skal begynne m det, men litt riktig kosthold kan nok hjelpe på at du holder ut litt lenger..

få besteforeldre eller venner, hvis ikke pappa`n kan stille opp, å be de ta m tulla på en trilletur så du får litt tid for deg selv..

lykke til, d blir bedre :-)

Skrevet

hvis det er til trøst, så var det slik hos oss også..bedret seg dagen før han ble 4mnd..sånn plutselig..før da gikk dagene i ett og jeg var hjemme hele tiden, orket ikke å ha venner på besøk, giddet ikke å dra noen steder osv..jeg ville ihvertfall ikke tenkt meg flere barn..nå er alt myyye bedre, men jeg tror det var pga at han begynte med grøt en uke før 4mnd aldrer, da ble han roligere og ting begynte å falle på plass..

helt natulig det du føler, men hold ut- det blir bedre!!

Lykke til!

Skrevet

har du forresten fått undersøkt om hun kanskje har KISS ??? urolig, dårlig til å spise, dårlig til å sove er noen symptomer, sender m en link så du kan sjekke, verdt å undersøke, gutten min har d, han ble en helt annen baby etter at vi begynte m behandling

http://www.kiss-kidd.no/index.php/site/kiss_ii

Skrevet

Det er akkurat som å høre min dag.. Trodde det var sånn det var å ha barn jeg da................................

Skrevet

mine råd: Gi mat oftere. Magene er små og selv om hun ikke spiser opp når hun får hver fjerde time kan det være at den lille magen vil ha mindre og hyppigere måltider. ta inn vognen hvis du har mulighet og legg henne duppene der. Trill over en dørstokk og la henne ligge kaldt, da sover hun bedre. Hvis hun legger seg kl 24 og sover til 05-06 så er jo det kjempebra!! Alt som er mer enn tre timer sammenhengende når de er så små får man bare prise seg lykkelig over;-) Husk bare å legge deg samtidig, så du får dine timer. La henne ligge på et teppe og legg deg sammen med henne. Underhold henne i hennes våkne time, så sliter du henne ut litt når hun er våken. Husk de blir fort trøtt igjen, så vær obs på at blir de overtrøtt tar det enda lengere tid å få henne til å sovne igjen.

Skjønner du er sliten, men for all del: Ikke begynn å røyk igjen..Det komme du garantert til å angre på. alle som røyker får KOLS, det er et sørgelig faktum..

Skrevet

Akkurat slik er det her også, jeg er app og til aleneforsørger.

Nå er hun 5,5mnd.

Klart man har lov til å drømme seg bort, tror ikke det finnes mange som aldri har hatt den tanken!

Hold ut, når ting er som de er, så kan de bare gå rette veien:)

Skrevet

Jepp ALLE som røyker får KOLS... Sånn er det,og det er bevist. Det var kanskje noe av det dummeste jeg har hørt på lenge,men ellers hadde jo denne anonym mye bra å komme med.

Men du får jo endel søvn synes jeg! Du får mye mer enn meg! Og jeg må si meg litt enig den anonyme over,det er jo sånn det er å få barn. Hva hadde du forventet deg? Siden dette er så slitsomt?

Skrevet

Kanskje du har jernmangel? Jeg fikk rett og slett et nytt liv når jeg begynte på Hemofer jerntilskudd..

Skrevet

har du sett en 70 åring som røyker som ikke har kols?

Skrevet

Japp... Kjenner ingen som har kols selvom de røyker... Jeg VET om en som har kols,det er bestefaren til ei jeg jobba med før.. Ellers kjenner jeg ingen.. Røyk eller ikke..

Skrevet

Det er HELT GREIT å si at en er sliten! Selv om det er sånn å få barn, og at andre kankje har det verre... Synes det blir så dumt å si til folk som føler seg slitne at: " hva hadde du ventet deg?".

Jeg har også følt meg fryktelig sliten, selv om gutten min er ganske så rolig, det er jo nytt og uvant å få barn. Man får bare ikke forberedt seg nok, det går ikke ann å forestille seg hvordan det skal bli.

Til HI vil jeg bare si at ting blir bedre, og at du må få litt fri fra barnet ditt, om bare ett par timers tid, det hjelper!! Stå på, du er ikke alene om å være sliten og litt lei, hvis det er noen trøst...

Trøsteklem fra meg:)

Skrevet

Anonym 10.44

Hva er det du begynner å belære andre hva angår røyk etter?? Tror ALLE røykere vet hva sykdommer de kan få av røyking. Nå gjaldt ikke dette innlegget røyking MEN en som sliter litt i hverdagen. Ingen forventer seg noe som helst når de får barn det går ikke. Der tas ting som de kommer. du kunne nå vært litt mer oppløftende i innlegget ditt.

Et tips til deg øverst. Begynn med å gi ett par smaksprøver med maisgrøt om kvelden, kanskje et godt bad til den lille kunne vært noe.

Jeg bruker å bade h*n først så mme og grøt. Jeg har hatt det likedan som deg og dette er noe jeg tror de aller fleste opplever. Du føler liksom at det ingen ende tar men det gjør det. Det kan være det skjer i kveld eller i morgen det snur plutselig.

Lykke til i hvertfall. Håper ting blir bedre snart:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...