Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #1 Skrevet 24. mars 2008 Hos oss det første halve året: Ganske kaos. Ikke kolikk eller noe sånt, men likevel en del "innkjøringsproblemer": - periodevis urolig og en del skriking på kvelden (av uviss grunn) - fra 2-6mnd: sove på dagtid uten at vogna trilles hele tiden - hva er det? - sovne selv om kvelden? Uaktuelt. - liker best å spise om natta, jeg... Gjerne 5-6 ganger. Og i tillegg er jeg en del våken. - ligge på gulvet ALENE? Skjønner ikke hva du mener engang... - sitte lenge på fanget? Bare hvis du har noe veldig spennende jeg kan leke med. - bære meg rundt i huset? Jaaaaaa, hele tiden!!!! - ligge i vogna når jeg ikke sover? Nei, jeg vil opp, NÅ! - rutiner, hva er det? Etter et halvt år: Gradvis mye bedre, UTEN AT VI GJORDE NOE SOM HELST ANNERLEDES. - slutt på "babyskriking". - begynte med fast føde og fikk mer rytme. - plutselig ok å sove ute i vogna på dagtid. - ble mer motorisk og godtok å være mer på gulvet alene. - kunne sitte i vogna når hun var våken. - mer interessert i ting og lettere å avlede med leker osv. - lettere og lettere å legge om kvelden. - sluttet med nattamming og fikk mye bedre søvn. De blir større og ting går seg til - helt av seg selv! Hold ut!
venternr2:) Skrevet 24. mars 2008 #2 Skrevet 24. mars 2008 FLOTTE ORD!!! her skjedde det forandringer fra 4mnd, men mest fra 5,5mnd..åja...trilling er noe jeg har svart belte i:) ..ammer fortsatt flere ganger om natta enn dagen, opptil 5 ganger på 10 timer (dagtid ca 4). puppet isøvn til for en ukes tid siden på dagtid, men må gjøre det fortsatt på kvelden:( flott at du skirver dette..kram til deg:)
atsjo Skrevet 24. mars 2008 #3 Skrevet 24. mars 2008 Fint innlegg. Har selv en rolig baby, men slet med legginga ei stund. Plutselig ble alt mye bedre når han ble ca 5mnd. Prøvde jo litt forskjellig for å få han til å sove so kan jo være det også,men tror likevel at alderen har mye å si:)
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #4 Skrevet 24. mars 2008 Så bra at du skriver dette! Tulla mi er 4måneder og jeg kjenner meg så godt igjen. Flott med slike innlegg! Tusen takk:)
Stolt mamma for første gang Skrevet 24. mars 2008 #5 Skrevet 24. mars 2008 Du dette var et strålende innlegg, som om jeg skulle skrevet det selv!! Helt likt slik vi hadde det her i huset, i tillegg tok det flere mnd før minsten ville ha fast føde, så fullammet til nesten 8 mnd. Men så plutselig så løsnet det. Det er slitsomt, men det går seg til!!
mizz25 Skrevet 24. mars 2008 #6 Skrevet 24. mars 2008 KJÆMPEBRA INNLEGG!!! Du sku ha hatt premie for det =) æ har en på snart 6 uke,å den siste uka har han bynnt å bli vanskeli å få te å sov inne,må bæres osv,men i vogna sovna han med en gang =)
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #8 Skrevet 24. mars 2008 Takk, takk, takk!!! Jeg gråt nesten da jeg leste dette innlegget! Det du beskriver er de siste 5-6 mnd av livet mitt! Vi har prøvd fotsoneterapi, kiropraktor, har lagt om kostholdet mitt... stort sett alt. ...Men uten virkning (sliter veldig med søvnen). Dette innlegget var akkurat det jeg trengte for å se litt lysere på livet! Du fortjener en DIGER rosebukett!!! TAKK!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå