Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #1 Skrevet 24. mars 2008 ..steriliserer dere pumpa mellom hver gang?
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #3 Skrevet 24. mars 2008 NEI!!! Gjorde det helt i begynnelsen, men sluttet raskt med det. Kjører den i oppvaskemaskinen hver dag og prøver å koke den en gang i uka... Jenta har aldri vært syk. Skal sies at jeg ikke pumpet da hun var bitteliten, kanskje viktigere med sterilisering da?
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #4 Skrevet 24. mars 2008 Jeg pumpet ikke oftere enn en gang i døgnet på det meste og kokte hver gang. Hvis jeg skulle pumpet oftere hadde kjøpt microsterilisator og fortsatt sterilisert hver gang (tror de koster 2-300kr). Det kan gå veldig bra hvis man ikke gjør det, men man kan også være uheldig. I melkerester (som kan være igjen i pumpa selvom den er vasket) kan det være bakterier som kan være farlig for barnet.
Smiiil :o) Skrevet 24. mars 2008 #5 Skrevet 24. mars 2008 Jeg har fullpompet hele tiden. Til å begynne med kokte jeg den etter hver gang. Men så snakket jeg med Medela (det er den typen pompe jeg bruker), på grunn av at jeg ble litt plaget med pompa. Fikk beskjed om at jeg ikke skulle koke delene, da det gjorde at den ble veldig slitt. (det var av den grunn pompa ikke ville ta skikkelig) Det var tilstrekkelig å vaske i såpevann etter bruk. Så det gjør jeg nå.
Steinbukk77 Skrevet 24. mars 2008 #6 Skrevet 24. mars 2008 Hele pumpa mener du??? Eller bare løsdelene? Jeg hadde elektrisk pumpe og den kan man ikke sterilisere, men kokte alt utstyret mellom hver gang frem til snuppa var ca en mnd. Deretter vasket jeg dem bare og kjørte i oppvaskmasinen om natta. Mye styr med pumping, skulle ønske at vi hadde fått til amming.
Impulsiw Skrevet 24. mars 2008 #7 Skrevet 24. mars 2008 Jeg gjorde det så det endte med at jeg kjøpte 6 pumper... Kokte en gang i døgnet. Brukte pumpa to ganger før jeg vasket den. Oppevarte den i plastpose i kjøleskapet til neste gang. Hvis interessert kan du få kjøpe mine? 269 for 2 er butikkprisen, men du kan få alle med flasker osv. for 350 inkl. porto
Smiiil :o) Skrevet 24. mars 2008 #8 Skrevet 24. mars 2008 Jeg bruker elektrisk pompe. Vasket naturligvis ikke pompa. Den jeg bruker nå er helt genial. Den kan jeg dobbeltpompe med. Da er jo pompinga gjort unna på et blunk. Fullpomper dere?
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #9 Skrevet 24. mars 2008 Hvis dere fullpumper ammer dere ikke da? Eller pumper etterpå? Er det ikke sann at til mer man pumper til mer melk kommer det?? Jeg pumper kun for å få bort spreng så han får tak- eller hvis han sover eller noe.... 2 mnd
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #10 Skrevet 24. mars 2008 Jeg full pumper (ammer ikke). Jeg steriliserer alt utstyret mellom hver pumping. Jenta mi er bare 2 mnd så jeg kommer til å fortsette med steriliseringa i en mnd og to til.
Smiiil :o) Skrevet 24. mars 2008 #11 Skrevet 24. mars 2008 Jeg ammer heller ikke. Pomper bare. Jenta er 4 måneder nå. Litt slitsomt med pompinga, men tror jo det er verdt strevet. Jenta mi var født for tili. Hun var derfor en del slapp. Derfor ble pomping løsningen for oss. Synes det er veldig greit. Da kan jo far stå opp om natta å gi henne mat.
Dunder Skrevet 24. mars 2008 #12 Skrevet 24. mars 2008 Jeg pumper også mange ganger om dagen fordi jeg ikke fikk til amming. Jeg koker delene ca en gang om dagen, vasker dem i maskin en gang om dagen, og ellers skylder jeg først i kaldt, så i varmt vann. De første ukene kokte jeg delene etter hver gang. Det er jo viktigst med sterilisering når de er nyfødte, etterhvert driver de jo å spiser på alt mulig likevel..
Dunder Skrevet 24. mars 2008 #14 Skrevet 24. mars 2008 Hun er 4 måneder, så jeg tar ikke pumpingen så nøye lenger. Noen ganger går det mange timer imellom, for jeg gidder ikke løpe hjem for å pumpe meg hvis jeg er ute å har det hyggelig. Men jeg har likevel melk fremdeles, men må bruke mme et par ganger om dagen..
Smiiil :o) Skrevet 24. mars 2008 #15 Skrevet 24. mars 2008 Jenta mi var 4 måneder igår hun. Hun får nan 2 ganger i døgnet, ellers bare mm. Vi er i samme båt vi da. Hvor mye får du til å pompe hver gang? Jeg har fått så mye mindre melk nå. Litt kipt. Hadde håpet å kunne fortsette en stund til.
Dunder Skrevet 24. mars 2008 #16 Skrevet 24. mars 2008 Det varierer veldig. Mellom 50 og 200 ml så jeg tror ikke jeg har så mye. Har hørt om folk som har 500ml i hvert bryst ETTER at de har ammet.. Bruker dessuten singelpumpe, visste ikke at det fantes doble pumper før nå nylig, og vet ikke om jeg gidder bruke penger på det nå når jeg sannsynligvis snart skal slutte likevel. Er jo mye man kan gjøre for å øke produksjonen, men det vet du sikkert? Står en del på ammehjelpen.no. Jeg tenker som så at jeg skal begynne å introdusere grøt nå, så det er ikke så farlig om melken blir borte. Orker ikke drive å stå opp flere ganger om natten og sånn. Er fornøyd med å ha holdt ut i 4 måneder. Men jeg fortsetter til det blir tomt, da. Kan jo være det varer en stund, i det siste har faktisk produksjonen av en eller annen grunn økt, uten at jeg har den fjerneste anelse om hvorfor.
Smiiil :o) Skrevet 24. mars 2008 #17 Skrevet 24. mars 2008 Synes liksom ikke det blir noe særli mer uansett hva jeg gjør. Jeg har ikke så mye jeg heller ca 70 ml hver tredje time. 4 måneder er jo veldi bra. De har jo fått i seg de viktigste dråpene. Tenk, så flinke vi har vært!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå