Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #1 Skrevet 24. mars 2008 Det er gått 4 hele dager, i dag er den 5, hvor snuppa ikke har bæsja. Men så lenge hun bare får mm så er det ingen krise? Kan ikke forstå hvordan det er mulig å ikke bæsje på så mange dager, hadde fått panikk hvis det var meg Men, hvis det ikke kommer noe bæsj de nærmeste dagene, noen som har noen råd til hva jeg kan gjøre? Hun er forresten 3mnd, og får også malt utrørt i litt vann hver dag.
Smiiil :o) Skrevet 24. mars 2008 #2 Skrevet 24. mars 2008 Jenta mi på 4 måneder bæsjer kun en gang i uka hun. Ikke noe problem. Får de kun mm, kan det gå opp i 14 dager har jeg hørt. Vi har kokt sviskesaft å gitt henne noen ganger. Andre råd vi har blitt gitt, er å "trene" med henne (hun ligger på rygg og vi tar beina hennes opp mot magen og ned igjen, om og om igjen). Trykke litt med en finger mot endetarmsåpningen, eller rett og slett ta tempen på henne, skal også ha en effekt. MEN, så lenge barnet ikke har noe ubehag, virker utilfreds, så er det kanskje best å vente å se??
Ung kvinne Skrevet 24. mars 2008 #3 Skrevet 24. mars 2008 Til dere to: press litt appelsin og gi litt appelsinsaft hver dag - det er gull for fordøyelsen:)
calalalala Skrevet 25. mars 2008 #4 Skrevet 25. mars 2008 Et veldig bra tips fra oss som sliter med det samme (når det har gått noen dager og vi ser at hun sliter med å få det ut selv): Dypp en q-tips i masse sinksalve eller masse olje og dytt inn i endetarmsåpningen som du ville gjort med et termometer. Hold det litt der inne, evt beveg littegranne. Trykk gjerne beina litt opp mot magen hennes samtidig.. Husk å ha den der inne litt så hun får tid til å få ut det som er.. Kan komme en del for å si det sånn:) (Ha en bleie eller liknende under...) I forhold til olje så virker det som det smører litt samtidig, hender gjerne at det kommer mer i løpet av dagen/kvelden etter at vi har hjulpet henne... Et supert tips (fikk det på helsestasjonen)
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #5 Skrevet 25. mars 2008 Hvis ikke det virker som det plager ho hadde jeg ikke gjort noe, det er ganske normalt at det kan gå en uke eller to hvis de bare får mm. begynner det å plage ho derimot så bør du jo prøve ting.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #6 Skrevet 25. mars 2008 Min begynte også ved 3 mnd alder å bæsje mindre. Kan gå nesten en uke eller 2 mellom hver gang. Hender jeg roter litt med tempmålet for å hjelpe henne. Snakket med hs om det, og hun mente 14 dager var lenge selv om hun får bare mm. Syns ikke 4 dager er lenge, så tror jeg ville ventet litt før jeg gjorde noe. Jeg venter til det nærmer seg 14 dager nå. Virker det som hun har det ubehagelig? Hvis ikke er det ingen krise. Ville ikke fulgt rådet om appelsinsaft. De skal helst ikke ha sitrus første året pga faren for allergi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå