"gullet" Skrevet 24. mars 2008 #1 Skrevet 24. mars 2008 Når d lenger ikke er nok m grøt til frokost og kvelds, merker d på baby som er oftere sulten, våkner flere ganger om natta, mindre fornøyd.. kan man kanskje gi litt mindre grøt til frokost og heller gi litt grøt til lunsj også?? tror jammen meg gutten min er et lite "matvrak" :-) har ingen problemer m magen sin. han er snart 3,5 mnd
art Skrevet 24. mars 2008 #2 Skrevet 24. mars 2008 Når de er så små, 3,5mnd, er det jo ganske vanlig at de trenger mat ofte. Men ikke dermed grøt, er vel litt tidlig å gi så mange måltider med grøt enda? Kanskje heller amme eller gi mme?
art Skrevet 24. mars 2008 #3 Skrevet 24. mars 2008 Jeg mente mm/mme i tillegg til litt grøt siden jeg skjønner at grøt allerede er innført.
Rockstarmom&SuperIngrid Skrevet 24. mars 2008 #4 Skrevet 24. mars 2008 Jenta mi var også sånn en periode, men da var hun 4,5 mnd. Jeg begynte rett på 6 mnd grøt jeg da. Gav henne grøt da to ganger for dagen lunch og kvelds, til frokost fikk hun et fruktglass og MME, til middag middagsglass og vann. Nå er hun 10 mnd, og får frukt og MME til frokost, brød og frukt + vann til lunch, middag (stort sett det samme som jeg spiser) + Pæredrikk til middag og grøt og MME til kvelds. Hun sover hele natta..
"gullet" Skrevet 24. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. mars 2008 jeg synes jo selv at d er tidlig at han skal ha sånne behov, men.. han våkner bare tidligere og tidliger på natta, står opp mye tidliger om morran, må legge til at han knapt sover noe på dagtid, kun et par dupper som varer i kanskej 30 min.. jeg ammer ikke, gir kun mme. han var oppe i 200 ml flaska da jeg bestemte meg for å begynne m litt grøt, d var tilfredstillende i et par dager.. så økte jeg grøtmengden, d også varte bare i et par dager før d ikke var nok. kanskje jeg skal prøve m fruktmos ja :-)
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 24. mars 2008 #6 Skrevet 24. mars 2008 Ville nok ikke gitt grøt så tett, men heller morgen + kveld. Og på kvelden ville jeg gitt mme i tillegg, etter grøtmåltidet. Gi litt vann til grøtmåltidet også. Kan hende det er litt hardt for magen å jobbe med, han er jo ganske liten, selv om du sier at han ikke har vondt i magen, kan det hende det plager han litt på natten. Eller at han må ha en liten melkeskvett på natterstid!
"gullet" Skrevet 24. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 24. mars 2008 fram til nå har han fått grøt på morgenen og kvelden, han drikker også melk etter hvert måltid. har tre flaske måltider i løpet av dagen, i tilegg til dette så får han melk ( mme )en til to ganger om natta. ( 150-180 ml ) Magen er faktisk bedre nå da, trodde kanskje jeg måtte gi malt når han begynte m grøt, men nei :-) så nå har han to bæsje-bleier i døgnet, men kanskje ikke så rart siden han har mer fast føde
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 24. mars 2008 #8 Skrevet 24. mars 2008 Hi hi- da er han nok matglad Det retter seg nok etterhvert! Hør litt på helsestasjonen hva de sier og du. Kanskje hun kan gi deg noen andre svar enn oss:) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå