Gå til innhold

er det bare meg som ikke har gått ned noe etter jeg kom hjem fra sykehuset????

Anbefalte innlegg

Skrevet

BiM var jo fullt av innlegg om hvor mye man hadde gått opp men her ser jeg så og si ingen om det motsatte. Fordi alle har gått ned alt igjen? 2 mnd siden fødsel og vekten har ikke rikket seg siden jeg kom hjem fra sykehuset. Gikk opp ca 14 kg (normal før graviditet, litt mage...) og ned ca da babyen ble født. Siden har ingenting skjedd. Ammer, spiser ganske sunt og går maaaaasssssse.

Vekten betyr ikke alt, men har jo ingen klær som passer. Kommer ikke inn i en eneste bukse...

Er jeg helt alene?

beklager min anonymitet i dag

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nope, ikke alene ;-) la på meg 7kg i svangerskapet og dette gikk bort rett etter fødsel men jaggu kom dem snikende tilbake enda jeg full ammet i 4mnd :-O

Skrevet

ned ca 6-7 kg skulle det stå

hi

Skrevet

Jeg brukte 5-5 mnd på å komme inn i gammle bukser og jeg hadde bare lagt på meg 7-8 kg i svangerskapet.

Fikk bare brukt buksene i en mnd eller 2 da før magen igjen var for stor til å komme inn i de da jeg var gravid igjen.

Men nå halveis i graviditet nummer to er jeg tydelig mindre rundt lår også videre, All vekt ligger på magen og ikke har jeg gått opp mer en et par kilo heller enda jeg føler at jeg spiser og spiser hele tiden.

(og ikke bare sundt.)

Kjenner frustrasjonen med å ikke ha klær som passer var så deilig å komme inn i klærne mine igjen før ejg raskt ble kastet tilbake til å ikke orke å bruke dem igjen.

Skrevet

La på meg 30 kilo,så jeg har en del som skal av kan du si.....

Mangler 10 kilo...egentlig ikke så farlig,var så tynn da jeg ble gravid så noen kilo ekstra burde jeg vel bare ha.

Men poenget var,vekten har stangnert på de ekstra 10 kiloene.

Tok av meg 20 kilo på 14 dager etter fødsel...

Et råd fra meg;Gi vekk gamle klær som du ikke passer!!!!!!

Så blir du ikke stadig vekk minnet på de kiloene.Dra på shopping:=)

Ryddet skapet her om dagen og ga vekk 7 bæreposer stappa fulle med bukser,topper og gensere.Tro meg det føltes godt.

Ikke sitt og vent til du passer de igjen....

Skrevet

Du la jo på deg lite da. Med førstemann gikk je gopp 36 kilo. 3 mndr etter fødsel hadde jeg gått ned over 17 av disse. Siste gang gikk jeg op 10 kilo, tre måneder etter fødsel vadde jeg tatt av 5 av disse. Høy vektoppgang fører ofte til raskere vekttap, men de siste 5-10 kiloene, DE sitter de. :o) Men det må man bare regne med. Ikke bare pga graviditeten, men også det sørgelige faktum at vi blir eldre, og alderstilegg vil som regel komme uansett barn eller ikke :o) Kan jo hende at de 5 siste kiloene som ikke vil av, faktisk hadde kommet SELV OM vi ikke hadde gått gjennom en graviditet??? MAn blir jo et år eldre alikevel?? Vi må tenke som så at vi er friske og fått de nydeligste barna i verden, og fra nå av så er det barnas ve og vel som kommer først, og vår "ekstrabagasje" får bare spille annenfiolin

Skrevet

Forrige gang jeg gikk gravid la jeg på meg 20 kg. Gikk ned bare 10 av dem etter fødselen. Da jeg ble gravid denne gangen hadde jeg lagt på meg ytterligere 3,5 kg før graviditeten. Gikk opp 10 kg under svangerskapet. Og har gått ned 12,5 kg siden fødselen for 2 uker siden. Dvs at nå er jeg like tung som da jeg var ferdig å være gravid forrige gang. Så har fortsatt de 10 kiloene med ekstra lass. Så du er nok ikke den eneste nei =)

Skrevet

Gikk opp 23 kilo da jeg var gravid. Etter 12 uker hadde jeg mista 21 av dem,og nå har jeg 1 kg igjen,bare. Det gikk rasende fort i starten(10 kg 2 dager etter fødsel),men nå går det mye tregere. Vil ned ytterligere 3 kilo fra startvekta,men må nok jobbe litt mer for dem. Er nok veldig forskjellig hvor mye en går ned og i hvilket tempo. Mange bærer mer vann i kroppen over lengre tid etter fødsel enn andre,og noen er mer slurvete med kost og mosjon i barseltida. Amminga har ikke SÅ mye å si,det tilsvarer vel 3-4 brødskiver ekstra bare..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...