Gå til innhold

TFK erfaringer....?

Makko med to små gutter

Anbefalte innlegg

Lurer på å kjøpe meg en tfk vogn, rett og slett fordi jeg har dårlig plass i bilen.

Eneste testen jeg finner av vogna er i aftenposten (virker ikke som en veldig seriøs test da), som slakter den... Men mange virker jo fornøyd.

De sier TFK Joggster med bare 9 av 20 poeng. Testpersonene påpeker at vognen føles ruglete og ustø, piper, for stor kalesje (vinden blåser rett inn) og at sportsvognen ikke er vendbar som det mest negative med vognen.

-Siste biten er udiskterbar, man kan ikke vende sportsvognen men det overlever jeg...

Men resten? -Hva mener dere som har erfaring med vogna? Vil jo hverken at vogna skal velte hvis ungen er urolig i vogna ol eller at poden skal fryse....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137221081-tfk-erfaringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjente meg ikke igjen i den testen på Aftenposten. Synes tvertimot at vognen virker stødig, god og lett å trille og at den virker lun for babyen når han ligger i bagen sin.

At bagen er såpass stor og lun er en av årsakene til at jeg kjøpte den, og er veldig fornøyd.

Solgte min TFJ ganske nylig og gikk tilbake til en 4-hjuling. Synes vogna ble for ustø å ha med på buss/t-bane/trikk, da håndbremsen ikke klarer å holde vogna i ro i fart/bevegelse. Dette er derimot ikke noe problem hvis du ikke tar mye kollektivtrasnport. Gode trilleegenskaper, ikke minst pga. det svingbare forhjulet. Likevel noe ustø og håpløs på vinterføre. Romslig hardbag + sportsvognsdel, men et herk av et regntrekk i plast som følger med.

Er det en ting TFK er så er det stødig.

Lillegutt har virkelig testet det ved å henge i den på utsiden og henge ut av den mens jeg triller.

Jeg har testet den ved å lesse den full av poser på styret og trille hjem i oppoverbakke etterpå.

Den har ALDRI vært i nærheten av å velte.

Håndbremsen er også kjempegod og låser vogna skikkelig. Hun som syntes den ikke var bra over her må ha glemt å justere den eller justert den feil. Siden det er skivebremser må de jo tilpasses skikkelig innimellom.

Kalesjen er stor ja, men synes ikke den er noe mindre lun enn andre. Selvfølgelig blåser det inn i vogna når en triller i motvind, men der er nok ikke TFK ensestående. Derimot har de jo dette storm/allværstrekket som puster og er supert hvis det er surt ute.

Jeg er også veldig fornøyd med min TFK Joggster Twist. Helt super vogn. Har aldri sett tendens til at den er ustø eller vært i nærheten av å velte. Synes den har god fremkommelighet på vinterføre og har gode kjøre egenskaper. Synes det er glimrende med myggnettingen i kalesjen. Stor og god vogn som min 2 åring på 92cm har enda godt med plass, og vil holde ut vognperioden vår:)

Den blir veldig liten sammenlagt.

Har aldri hørt noe til piping, men den må selvfølgelig vedlikeholdes som alle andre vogner, som feks å stramme opp håndbremsen og smøre hjul.

Det er skrevet mye om TFK på www.vogndilla.com samt www.nybaktmamma.com

Lykke til med valget:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...