Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 hvordan blir det med amminga? noe annert dere forslår? piller glemmer jeg bare.. pstav?
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 Hei, man skal ikke bruke P-sprøyta når man ammer.. Også anbefaler de at hvis man skal ta sprøyta bør man være ferdig med å få barn.. Hva med spiral ?
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 auauauau.. tørr ikke å tenke tanken engang:S jeg har slitt med SYKE menssmerter så derfor brukte jeg sprøyten tidligere fo å slippe hele mensen.. hva med pstav? psrøyte er jo prog. og det er jo også minipillen trudde jeg?
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #4 Skrevet 24. mars 2008 tror eneste alternativene er cerazette/minipiller eller spiral. Med kobberspiralt kan man ofte få større blødninger og mer vondt, mens med hormonspiral skal ikke det være så stort problem. Hvis du har problemer med å huske piller kan du jo legge inn ringing på telefonen en fast tid hver dag og ta dem da.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #5 Skrevet 24. mars 2008 Hormonspiral! den reduserer menstruasjon som oftes og mange mister den helt. D er ikke så mange prevansjons mid. du kan bruker når du ammer. Men du sier du ikke tør tanken en gang? Skal ikke du føde et barn liksom? Ikke for å skremme deg eller noe.... Sett inn spiral like etter fødsel og du vil ikke kjenne noe. Er som en vanlig gynologtime.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #6 Skrevet 24. mars 2008 ja men et barn skal være der og "gro":S en spiral er et fremmedlegeme og det er det som får meg til å føle ubehag..
Lykke X 4 Skrevet 24. mars 2008 #7 Skrevet 24. mars 2008 Jeg har bra erfaring med ceracette. P-sprøyte anbefales ikke dersom man har tenkt å få et til barn om ikke så lenge, fordi det kan gå en tid før man blir gravid etterpå.
fox`y Skrevet 24. mars 2008 #8 Skrevet 24. mars 2008 vist du ammer er d cerazette og spiral du kan bruke. eller kondom og pessar da. cerazette har jeg veldig dårlig erfaring med,men d er forsjell fra person til person. jeg hadde heller ikke lyst på spiral,men jeg tåler ikke hormoner så jeg satte inn kobber spiral når mini var 7 uker gammel. å den overasker meg faktisk. jeg blør litt mere nå men jeg har ikke vondt(hadde sinsyke mens smerter før),mens varer ca 1 uke og d er et billig prevansjonsmiddel. kostet meg 250 kr bare:) jeg gikk på cerazette på slutten når jeg ammet størstemann på 2.5 år så valgte å ikke bruke det denne gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå