Gå til innhold

vil begynne med prevensjon etter fødsel.. hva mener de dere om p-sprøyte? brukte det før graviditeten..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan blir det med amminga?

noe annert dere forslår?

piller glemmer jeg bare..

pstav?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, man skal ikke bruke P-sprøyta når man ammer..

Også anbefaler de at hvis man skal ta sprøyta bør man være ferdig med å få barn..

Hva med spiral ?

Skrevet

auauauau.. tørr ikke å tenke tanken engang:S

jeg har slitt med SYKE menssmerter så derfor brukte jeg sprøyten tidligere fo å slippe hele mensen..

hva med pstav?

psrøyte er jo prog. og det er jo også minipillen trudde jeg?

Skrevet

tror eneste alternativene er cerazette/minipiller eller spiral. Med kobberspiralt kan man ofte få større blødninger og mer vondt, mens med hormonspiral skal ikke det være så stort problem. Hvis du har problemer med å huske piller kan du jo legge inn ringing på telefonen en fast tid hver dag og ta dem da.

Skrevet

Hormonspiral! den reduserer menstruasjon som oftes og mange mister den helt. D er ikke så mange prevansjons mid. du kan bruker når du ammer.

Men du sier du ikke tør tanken en gang? Skal ikke du føde et barn liksom? Ikke for å skremme deg eller noe....

Sett inn spiral like etter fødsel og du vil ikke kjenne noe. Er som en vanlig gynologtime.

Skrevet

ja men et barn skal være der og "gro":S

en spiral er et fremmedlegeme og det er det som får meg til å føle ubehag..

Skrevet

Jeg har bra erfaring med ceracette. P-sprøyte anbefales ikke dersom man har tenkt å få et til barn om ikke så lenge, fordi det kan gå en tid før man blir gravid etterpå.

Skrevet

vist du ammer er d cerazette og spiral du kan bruke. eller kondom og pessar da.

cerazette har jeg veldig dårlig erfaring med,men d er forsjell fra person til person. jeg hadde heller ikke lyst på spiral,men jeg tåler ikke hormoner så jeg satte inn kobber spiral når mini var 7 uker gammel. å den overasker meg faktisk. jeg blør litt mere nå men jeg har ikke vondt(hadde sinsyke mens smerter før),mens varer ca 1 uke og d er et billig prevansjonsmiddel. kostet meg 250 kr bare:)

jeg gikk på cerazette på slutten når jeg ammet størstemann på 2.5 år så valgte å ikke bruke det denne gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...