Gå til innhold

HJelpe hverandre med å takle angsten-tråd

Anbefalte innlegg

Hei jenter

Kan vi lage en tråd med ideer/tips ift hva man kan gjøre for å takle fødselsangsten og få en mer positiv graviditets opplevelse?

Jeg er ikke engang gravid enda, men min forrige fødsel (2 år siden) gjør at jeg har ligget søvnløs pga at vi nå planlegger nr 2.

Nå har jeg innsett at jeg må begynne å gjøre ting som får meg mer optimistisk ift det å bli gravid/føde, og slik er det kanskje flere som har det?

Mitt tips kommer her (og jeg håper at dere kan bidra med noen flere):

Jeg lager et skikkelig album, med tekst, til sønnen min (2 åringen). Siden det er til han og derfor må være positivt, så tvinges jeg til å se og huske det positive fra perioden rundt fødselen hans, og jeg blir minnet på at til tross for alle de negative minnene fra fødselen og dagene etter, så er det også noen positive minner. Det hjelper faktisk (tro det eller ei)

Noen andre som har gjort noe som virker?

Fortsetter under...

-Ikke høre på andres skrekk historier

-Snakke med jordmor i detalj om hvordan du vil at fødselen skal være og purre på det når du kommer inn til innskrivning, fortelle og skrive på arket at du har fødselsangst.

-Jeg var redd for revning så begynte med smøring og tøying tidlig og tok bringebærbladkapsler

-Det hjalp meg å tenke på babyen min når jeg begynte å tenke på fødsel, se i albumet, kikke på de små klærne...rydde og dandere til lille babyen...

-kikket også på youtube på filmer av nyfødte babyer....:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...