Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

NOEN SOM HAR TATT HULL I ØRENE TIL UNGEN ALLEREDE?HAR SÅÅÅÅÅ LYST, MEN VET SANNELIG IKKE....................

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi. Nei, det syns jeg er alt for tidlig. Hun er bare 6 mnd stakkars. Hull i ørene skal hun ikke få før hun spør etter det selv, hvis jeg syns hun er stor nok da. Syns det grenser til mishandling. Hvorfor påføre de smerte, når det ikke er noen annen grunn enn mors forfengelighet som er grunn.

Skrevet

katolske barn får det ved 2mnd alderen slik at andre skal se at det er ei jente, men personlig så syns jeg at barnet(når hun vokser opp) skal få velge det selv i grunnen..

Skrevet

Syns ikke man bør gjøre slikt før ungene begynner på skolen ihvertfall...

Det kommer lett verk og infeksjon i slike hull.

Skrevet

nei,syns ikke det er galt:) er bare til å ta det det ut,hvis man ikke vil ha det.Gror igjen!!får og si det sånn,måtte stikke 4 ganger i helen på babyen min pga gullsot.4 dager på rad,stikk 2-3 ganger fikk ikke ut blod.Det må eg si er værrre enn å ta ett stikk i øret.

Skrevet

Hahaha... Hva med rosa klær? For gammeldags kanskje?

Skrevet

Hva blir det neste? Tatovering og navlepiercing???

Skrevet

datteren min er katolsk men hun har ikke hull i ørene og skal ikke få det heller,før hun eventuelt ber om det selv....er enig med den som sa det grenser til mishandling, synes det er fælt nok og gi dem vaksiner på helsestasjonenen,og da vil jeg ihvertfall ikke påføre henne mer smerte en nødvendig..

Skrevet

hehe,mye smerte man skal igjennom.Er noe man kan ta ut,så gror det igjen.Noen syns det var bra,pga husket det ikke som små,hehe.Noen sier mishandlig???Er det bedre med sprøyter vaksine inn i låret,tannlegen,hælstikking.Dette kan diskuteres!!

Skrevet

ville ha ventet til nærmere skolealder jeg da..

tenk om det blir betent? må da bli mye hyl og skrik i forbindelse med det å ta hullene og? blir jo litt hovent og ømt en stund etterpå mener jeg å huske.. (fikk hull i ørene siste året i b.h tror jeg. og har blitt en del til etter det ;) både med pistol (frisør o.l.) og med kanyle (piercingstudio)

når jeg tenker meg om kommer ikke snuppa mi til å få hull før ca samme alder tror jeg.. :)

Skrevet

Jeg synes ikke at jeg skal være den som bestemmer over min datters kropp, så hun skal få bestemme om hun vil ha hull i ørene selv - men ikke før hun er i en fornuftig alder til å kunne ta en sånn avgjørelse. (dette ser jeg an på hennes modning i forhold til avgjørelser hun tar underveis i utviklingen sin)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...