Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen tips mot såre brystvorter????

Gruver meg til amming igjen. Var sår i 4-5 mnd. Hadde liksom vannblemmer eller noe ytterst på brystvorta.Fikk heldigvis amma i 18 mnd til slutt.

Prøvde:

- Brystvortekrem

- lufttørking etter hver amming

- begrenste ammetid

- skjell

- de ville ikke at jeg skulle bruke skjold på ammeklinikken

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137219655-s%C3%A5re-brystvorterp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må si jeg gruer meg litt til det igjen jeg også,selv om det er nesten 6 år siden sist,men de ammesmertene sitter litt igjen;)og har vært øm og sår på brystene hele tiden nå og under svangerskapet.etter å ha brukt div kremer,skjell osv forrige gang,ble skjold redningen.Da jeg hadde hadde brukt det i en periode gikk alt så mye bedre.Herregud man kan ikke høre på alt som man ikke burde gjøre av sånne ting og tang,det viktigste er jo at man klarer å amme og på åssen måte det skjer(om det så måtte være i form av pumping i en periode)på er det ingen andre enn deg selv som kan vite hva som er best for nettopp tilfelle.

Lykke til:)

Jeg brukte både purelan og brystvortekrem fra lana care, begge fra apoteket. Likte sistnevnte best, den var mye smidigere og lettere å smøre på.Purelan syns jeg var vond fordi jeg måtte smøre den mer utover.

Jordnøttolje? Funker det bra??

Ja, ikke sant! Det sitter!! Jeg ser at venninna mi sliter nå, og jeg kjenner det river helt ned i tåspissene!!!

Brystvortene er såre nå også, så jeg smører med apobase. Blir litt bedre av det. Jeg lurer litt på om jeg blir like sår denne gangen da....

Pumpinga fikk jeg ikke helt til å funke...

Hva smører du med?

Uff ja grøss...

Jeg har smurt meg med Dove-lotion på krukke jeg nå bare.

men da jeg ammet sist smurte jeg med en spesiell krem de anbefalte på apoteket som ikke gjorde noe om babyen fikk i munnen heller.men jeg kan ikke huske hva den het i farta nå.men A krem er bra for sårhet både for oss og babyen iallefall:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...