Gå til innhold

Når legen henviser til fysitarapeut vil det være gratis?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da har du en hyggelig fysioterapaut. Reglene sier at du har rett på fri fysio når diagnosen er bekkenløsning med gangvansker. Det er også dette som er diagnosen som gir rett til sykemelding.

Men ikke alle er like firkantet, heldigvis. Lurt å være på den sikre siden og skrive med gangvansker, slik at man ikke får problemer..

• 2 uker senere...

jeg får ikke dekket, selv om jeg er 100% sjukemeldt pga bekkenløsning. Virka på hu fysioterapeuten at jeg ikke får dekka noe før jeg ikke kan gå lengre... Firkanta! dette er jo for å forebygge så det slipper å gå så langt...Men tror det er stor forskjell fra fysio til fysio. Jeg gikk til hu her fordi legen anbefalte det senteret, så føler ikke jeg kan bytte liksom. Dette er i oslo, men hadde jeg vært hjemme i haugesund hos han som mamma går til, så hadde alt vært gratis fra første stund..

Til Førstegangs

Sånn skal det ikke være.

Da vil jeg anbefale å kontakte lokal-laget til Landsforeningen for Kvinner med Bekkenløsning (www.lkb.no), for å få de til å fortelle om en fysioterapaut de kan anbefale. De kan kanskje også hjelpe deg med refusjon av penger du alt har betalt.

For sikkerhets skyld: Står det "bekkenløsning med gangvansker" på rekvisisjonen? Hvis ikke, be legen om å få en ny.

lykke til!

Annonse

På min står det "vanskeligheter med å gå, ligge, stå lenge" under Viktige funn. På Diagnose står det bare Bekkenløsning. Skal ringe fysioterapaut i dag for å få time, håper det kvalifiseres som "gratis" da.. Er jo ikke akkurat billig å måtte gå i behandling frem til fødsel (16 uker til) og etter fødselen også :/

• 1 måned senere...

Jeg var hos jordmor i dag, og hun sa fysio er gratis for gravide når det gjelder bekkensmerter, og man trenger heller ingen rekv. fra legen.

Jeg ringte bare fysio og sa at jordmora anbefalte det for meg, og fikk time allerede på onsdag.

Men mulig dette praktiseres forskjellig fra plass til plass.

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...