Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 Vi vurderer koldtbord, har sjekket med et firma (oslo), og det er ganske dyrt... Vi vurderer også å lage det hele selv. Hva skal dere spise på dåp/navnefest? Og lager dere det selv?
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 Vi skal ha biff stroganoff med potetstappe, brokkoli og blomkål til middag, og sjokolademouss i porsjonsglass til dessert. Har dåp om 14 dager, og skal begynne å steke kjøtt denne uken, også fryse det ned til det skal brukes. Så sparer jeg litt tid den helgen.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 Her blir det dugnadsdåp:) Mamma og svigers står for kaffe/kaker etc og jeg, søster og venninner lager tapas! Jeg sjekket også priser på catering i Oslo, det blilligste jeg fant var 350 pr kuvert.. Det blir jo kjapt 7000 kr bare på mat om man bare skal invitere 20 stk.. Og da var det rimelig crappy kvalitet.. Syntes det var litt dyrt jeg.. Jeg begynner å lage litt allerede nå, mye av det kan fryses ned i forkant!
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 23. mars 2008 #4 Skrevet 23. mars 2008 vi hadde koldtbord / catering. veldig godt å slippe å lage alt selv, tar mye tid og blir jo faktisk ganske dyrt det også.. skal dere ha mange gjester?
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 23. mars 2008 #6 Skrevet 23. mars 2008 hadde det forresten hos foreldrene mine (har ikke plass selv) var 15 stk (besteforeldre, oldeforeldre og faddere)
petite fleur Skrevet 23. mars 2008 #7 Skrevet 23. mars 2008 Vi var 16 stk, hadde koldtbord og tapas som jeg lagde selv. Ble ca 1000 kr for maten, mamma og svigermor sto for kakene og noe av tilbehøret. Jeg forberedte så mye jeg kunne på forhånd, og brukte en drøy halvtime på å gjøre alt ferdig da vi kom hjem fra kirka. Fikk masse skryt av maten ;-)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #8 Skrevet 23. mars 2008 Første gang: Snitter - lagde selv. Beregnet 5 halve til hver, og hadde 5 typer pålegg. Alt ble forberedt dagen før, og snittene ble smurt om morgenen før dåpen, og det gikk veldig fort når alt var klart, tror vi brukte halvannen time og vi var 3 som smurte/pyntet snittene. Andre gang: Spekemat - lagde selv. Det var mer å forberede med litt salater, sauser osv, men mer kunne gjøres kvelden før. Vi var ca 22 begge gangene.
Fire småtroll Skrevet 24. mars 2008 #9 Skrevet 24. mars 2008 Vi hadde spekemat, fatene var pyntet med salat, melon, jordbær osv. Som tilbehør hadde vi eggerøre, rømme, godt flatbrød, lumper og ferskt brød. Ble kjempesuksess blandt både store og små gjester...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå