Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #1 Del Skrevet 23. mars 2008 har en vanskelig fødsel for 2år siden som sitter brendt fast i hodet på meg og mannen. vi har hvert til samtale på sykehuset bare meg og oss begge sammen.. og ifølge papirene hadde jeg ingen vanskelig fødsel og alt var så fint og flott,jeg klarte og presse ut en sunn gutt på 3650 så jeg ville ikke ha noe problemmer i denne fødselen.. men for meg og mannen var det ganske skremmende,da jeg ble satt igang på mandag med sånn modningsgel og fikk satt nye gelekurer frem til onsdag. jeg husker ikke så mye av dette selv da jeg hadde grise vondt og var trøtt og sliten. på onsdag satte de drypp og vurderte ks men drøya det en dag,mannen satt i en stol og ble ikke snakket med eller forklart ha som skulle skje,eller hørt når han sa noe om meg og hva jeg ikke likte,eller han lurte på noe. på torsdag hadde jeg åpning og han kom ut,men etter alle de dagene der jeg har store svarte hull tørr jeg ikke dette igjen da mannen må være hjemme med førstemann og ikke har tid til og bli med på hele runden,kunn fødselen... skal på ny time 14april og håper vi kan komme til en enighet men føler de ikke tar meg på alvor der... uff er bare så utrolig fortvilet.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137219120-det-er-var-den-tlliten-til-sykehuset/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #2 Del Skrevet 25. mars 2008 Huff, dette var trist å lese. Det er ikke alltid sånn at en fødsel som er "grei" på papiret oppleves sånn for de som er med, merkelig at de ikke forstår det på sykehuset... Håper dere kommer fram til noe på neste samtale. Selv har jeg egentlig bare forsonet meg med at den eneste grunnen til å føde på sykehus er at man slipper å søle til sengen sin hjemme:-/ En hyggelig velkomst, litt hjelp og støtte, eller i det minste at de gadd å høre på en, er ting man kan se langt etter noen ganger... Men jeg vet jo at veldig mange også har positive erfaringer. Håper du treffer noen hyggelige mennesker og får en god opplevelse du også! Hilsen Håpløsa ;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137219120-det-er-var-den-tlliten-til-sykehuset/#findComment-137241633 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mooch Skrevet 26. mars 2008 #3 Del Skrevet 26. mars 2008 Det var trist å høre. Jeg håper at neste samtale går bedre. Såvidt jeg vet skal alle sykehus nå ha jordmødre som har spesielt fokus på fødselsangst. Hva med å kontakte dem og si at du har fødselsangst og trenger hjelp il å takle den? Det har jeg gjort. Jeg er ikke engang gravid enda, men har kontaktet rikshospitalet og bedt om en samtale (sa som det var at jeg måtte være garantert hjelp, ellers kan vi ikke få flere barn). Ble med en gang satt opp til time med jordmor som er spesialist på fødselsangst. Har ikke vært der enda med både gruer og gleder meg (mest gruer siden jeg da må ta tak i angsten). Og i går kontaktet jeg jordmor fra min forrige fødsel. Ved samtalen vi hadde med sykehuset etter fødselsen den gang så ment legene at alt hadde gått riktig for seg (altså litt det samme som din situasjon). Derfor ble jeg utrolig positivt overasket når jordmor faktisk husket vår fødsel (og var helt enig med meg + kjempe glad for at jeg ville komme inn og ta en gjennomgang), til tross for at det er over 2 år siden. Er veldig spent på hvordan dette kommer til å gå, men er i hvertfall kjempe glad for å bli tatt på alvor. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137219120-det-er-var-den-tlliten-til-sykehuset/#findComment-137251567 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #4 Del Skrevet 2. april 2008 ja får satse på det beste,er på morgenrøden på fredrikstad sykehus men føler ikke det hjelper... godt og høre at du ble tatt på alvor da,håper det kommer e reddende engel og husker vår tidligere fødsel også masse lykke til.. klem hi Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137219120-det-er-var-den-tlliten-til-sykehuset/#findComment-137333364 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå