Gå til innhold

Pent eller stygt navn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spurte om dette i en annen tråd, men fikk dårlig respons på den! Kansje folk trodde det var et tulle innlegg...? Men jeg prøver meg på nytt, med annen overskrift.

Hva syns dere om navnet Mechedes? Jeg kjenner ei som har tenkt å kalle dattera si for det. Jeg syns dette navnet er grusomt! Hva syns dere? Er det fin, stygt, tøft, rart..? Og kan dette navnet være til ulempe for jenta, eller er det bare jeg som er litt vanskelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ? Mechedes? Som i Meskjedes, altså?

Skjønner ikke helt hvordan det uttales...

Skrevet

Jeg syntes at å bruke det som jente navn bare er helt merkelig!

Syntes ikke det er særlig fint og tror nok som deg at dette vil være en heller ulempe for henne i fremtiden.Får håpe hun innser det selv også!

Skrevet

Ja det uttales Merskjedes, som bilmerket Mechedes... Vet dette er et navn egentlig, og ikke bare en bil men... Men jeg håper hun forandrer mening likevel. Men at det blir et spesielt navn, er helt sikkert. Søstra til den ufødte jenta har også et litt uvanlig navn, men det er likevel litt bedre enn Mechedes.

Skrevet

Aha... som bilen Mercedes altså.

Nei, det er et ok bilnavn men et stygt menneskenavn. I samme gate som navnet Opel.

"Hei, jeg heter Opel Johansen"

"Hei, jeg heter Mercedes Johansen"

Altså, hadde man vært spanjol eller noe, så kunne det gått an.

Skrevet

Ja, selvfølgelig, mercedes ja, ikke mechedes.. Jeg skrev feil, beklager! Navnet er Mercedes, som bilmerket!

Skrevet

Godt det ikke var Bobla eller Skodaen hun likte av biltypene....

Nei spøk til side,- men innbiller meg at dette brukes i sydligere breddegrader. Husker også da jeg fulgte med Hotell Cæsar for mange år sida, da var det en rollefigur der som prata gebrokkent norsk som het Merchedes.

Men nei, jeg ville ikke brukt det!

Skrevet

Jeg synes ikke det passer i Norge, men synes likevel det er finere enn både Vanessa, Samantha og Natalie for eksempel... Navn som mange i Norge bruker...

Skrevet

Synes ikke det er fint. Et helt greit ord - altså god klang i ordet, men ville ikke brukt det som navn.

Skrevet

Hei.

Det er et helt vanlig navn i spansktalende land. Jeg kjenner en fra Chile som heter det.

Du skriver ingen ting om venninden din elle rmannen hennes har utenlandske aner som gjør det naturlig for dem å velge dette navnet?

Skrevet

Vel, egentlig ønsker jeg ikke å gi for mange detaljer, da jeg ikke vil de jeg snakker om skal kunne gjenkjennes. Men jeg kan si at hun er ikke sammen med barnefaren,som er utenlandsk. Han vil heller ikke vite av sin kommende datter. Jenta vil altså vokse opp i en helnorsk familie. Mercedes er heller ikke et vanlig navn i farens hjemland. Den kommende storesøsteren heter Aisha...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...