Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 sønnen vår finner ikke søvnen selv... Det har skjedd 2 ganger, men det er da de 2 enste gangene helt siden han ble født! Vi må vugge/bæe han i søvn... sambo har en spesiell teknikk som får han til å sovne i løpet av max 5 min.. Så det går jo fort.... ikke det... men redd vi gjør oss selv en bjørne tjeneste? hvis vi prøver å la han ligge i sin seng så kan vi holde på 1-2 timer og han sovner fortsatt ikke... rett før han nesten sovner må vi ta han opp og bysse han litt for så å legge han ned... er det OK? eller uvane?
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 Så lenge det ikke blir en vane. går det nok sikkert greit.. Men blir det oftere, så ville jeg nok ha sluttet med det..
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 hvordan slutter man da??? orker ikke ferber... !! finnes det andre løsninger fo at hans kal finne søvnen selv?
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 23. mars 2008 #4 Skrevet 23. mars 2008 Min har alltid funnet søvnen selv.. Men vi har alltid vært " strenge" med å ikke ta han opp, uansett. (unntatt hvis han hylskriker) Du kan jo evt sitte inne hos han, ved siden av senga..
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #5 Skrevet 23. mars 2008 heldig du da... Som sagt så har jeg sittet i timevis atme senga og han bare ligger å koser... men sovner ikke...
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 23. mars 2008 #6 Skrevet 23. mars 2008 Når sover han siste lur før kvelden da? Er han trøtt nok?
atsjo Skrevet 23. mars 2008 #7 Skrevet 23. mars 2008 Fram til mini var 5 mnd gammel måtte vi alltid bysse han. Vi prøvde likevel å legge han ned i sengen med jevne mellomrom å synge, kose med han. Gren han mye tok vi han opp til han roet seg å så la vi han ned igjen. Tror ikke det er lurt at det blir en vane at de sovner i hendene med unntak av de første 3 månedene da man ikke kan påvirke søvnrutinene ut i fra det jeg har lest. Nå kan vi legge gutten vår i sengen, han styrer litt for seg selv og sovner. Vet ikke om det har noe med måten vi har gjort det på da, men lov å håpe:) Viss han bare ligger å koser ville jeg gått ut av rommet å latt han ligge der alene. Tatt han opp viss han begynte å grine å lagt han ned igjen når han roet seg. Ikke slå på lyset. Gutten vår har en stor klut på den ene siden av ansiktet og en bamse på den andre som han snur seg inntil. Han får også smokk. Kan også være et tips å bade han lenge rett før leggetid. Vi satt også i opptil en time ved hver leggetid, travelt, men verdt det til slutt viss det funker. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #8 Skrevet 24. mars 2008 han er stup trøtt kl 1830-19... Så vi begynner med stellet sånn ca 1815... bader/masserer osv... Vi prøver å bysse han liksom til han nesten sover også legge han i senga... da er det OK liksom... vet ikke om det er kropps kontakt han vil ha... han har bare alltid vært sånn...
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #9 Skrevet 24. mars 2008 Jeg trodde at de fleste babyer ikke fant søvnen selv jeg....Du er heldig som har en metode som ikke er amming. Her ammes det i søvn og han er 7 mnd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå