Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 Min lille prinsesse på 5 mnd ligger fortsatt mellom meg om mannen min hver natt.. Hun har egen dyne, men kommer av og til under til meg i forbindelse med amming. Jeg tror det er bare godt for barnet å få være nær foreldrene så lenge det er greit for oss. Men møter jo endel motstand hos bestefreldre og helsestasjonen. Hva mener dere?? Er jo litt stusselig å ikke ligge inntil mannen min, men vi får allikevel tid til sex og kos, bare flytter litt på berta vår.. Har noen her lest "Hvorfor gråter barnet?"?. Står masse om samsoving og fysisk kontakt med barnet der..
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 vi har henne i sengen mellom oss (4 mnd) Helsesøster synes det er helt ok og vi også.. Vet ikke når vi skal legge henne på eget rom. Synes det er kos å ha henne i sengen =) Har ikke lest boken, men jeg gjør som jeg vil uansett hva besteforeldre sier
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 Reagerte dem på helsestasjonen på dette? Hmm..Hos meg så spurte helsesøster om minstemann her har egen seng. Alltså det virket som det var veldig vanlig og ha dem i sengen hos seg. Jeg for min del har 2 Barn og begge har sovet i sin egen seng. Men det virker som det er utrolig vanlig med og sove sammen med barnet. Er hverken for eller mot det og det bør være en sak for hver enkelt :-)
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #4 Skrevet 23. mars 2008 Jeg er helt sikker på at snuppa di har det som plommen i egget og jeg syntes dere må få bestemme selv hvordan dere vil tilbringe natta. Jeg forstår ikke hvorfor man plutselig blir fritt villt for hensynsløs kritikk som mor..Om man avviker det minste fra malen, så er det flusst av andre mødre som står klare med øksa for å halshugge avvikeren.. Syntes dette er merkelig.. vi bor da i et fritt land og mange av oss har også fri vilje, og alle ønsker jo det beste for sitt barn. Selv har jeg kun datteren min i senga ved amming, ellers sover hun i egen seng ved siden av meg. Dette fordi dette funker for oss.. Mannen min er stor, tung og en kloms ut av en annen verden.. Liker ikke at han skal sove ved siden av ei pittelita jente, han veiver med armer og sover urolig.. Blir stresset av det:) Samsoving er sikkert veldig koselig og jeg syntes du skal fortsette med den beste samvittighet!
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #5 Skrevet 23. mars 2008 jeg har samsovet frem til nå (5,5mnd), men etter jeg våknet en morgen av en brak ble det slutt på det!! så nå er det egen seng:)
Mammapudding Skrevet 23. mars 2008 #6 Skrevet 23. mars 2008 Vi samsov med Leah til hun var 6 mnd, kjempekoselig og trygt for både henne og meg:) Flyttet henne i egen seng fordi det var jeg som holdt på å ende i gulvet med et brak, hehe, jeg flyttet meg lenger ut og hun flyttet etter:) Samsover fortsatt ca halve natta, hun er 7,5 mnd:)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #7 Skrevet 23. mars 2008 skjønner godt motstanden, ville aldri gjort det. vi har han kun i sengen om morgenen for kos. og lykke til med avvenning!!
Prins og prinsesse Skrevet 23. mars 2008 #8 Skrevet 23. mars 2008 Det har blitt en del samsoving her også - av den enkle grunn at jeg ikke greier å holde meg våken når jeg ammer om natta... Men merket forskjell på hvor mye Maria sov da jeg tvang meg selv til å holde meg våken under nattamming for å legge henne tilbake i senga. Hun våknet bare en gang på morgenkvisten i tillegg til maten i totida - mot kanskje ti ganger da hun lå ved siden av meg.... Både jeg og Maria syns det er deilig å samsove innimellom, men nå prøver jeg altså å holde meg våken fordi det da blir mer søvn på oss begge Hvis det funker bra for deg er det vel ikke noe noen andre skulle ha sagt...?
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 23. mars 2008 #9 Skrevet 23. mars 2008 veldig koselig med samsoving, men blir det ikke vanskelig når vesla skal over på eget rom? men du gjør jo som du selv vil, det som passer best for dere. selv har jeg senga til snuppa helt inntil min, i samme høyde. hun ligger på lammeskinn, så trekker henne bare fram og tilbake når det er mating.. og når hun våkner om morgenen ligger vi i senga mi og pludrer og koser så hun sover på en måte i egen seng, men jeg har full oversikt, og kan kose med mannen min når jeg vil man må kose seg med de små så lenge man kan, plutselig er de store
Propellmamma til 2 Skrevet 23. mars 2008 #10 Skrevet 23. mars 2008 Jeg koser meg med å samsove (5,5 mnd). Legger han av og til i senga si av hensyn til mannen min, men det blir sjelden. Jeg sover godt med han i senga, og det gjør bebisen også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå