HegeAE Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 Mor mi brukte det alltid på oss barn som nyfødt. Det var normalt det på denne tida. Papirbleiene var for dyre på denne tida. Min yngste bror bytta eg på mange ganger. Da vart det brukt brettebleier og i tillegg bleiesnipp i plastikk. Eg syns han vart våt mange ganger tvers igjennom. Så eg lurer på om dagens brettebleier er annerleis enn kva dei som var før når vi var små babyer. (Kanskje ikkje alle hugser det like godt. ) For viss det kun er stoff tvers igjennom, så vil jo alt går rett igjennom. Så derfor lurer eg på om det er annerleis no i dag. Vurderer å bruke tøybleier på neste baby.....
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 Det er vel andre tider nå (uten at jeg skal kunne uttale meg for jeg er garantert yngre enn deg). Jeg brukte brettebleier+brillebukse+ ullbukse og hadde sjeldent problemer med at det ble vått tvers igjennom. OBS: har man bomullsklær utenpå ullbuksa, kan den virke fuktig fordi bomull absorberer luftdampen som ullbuksa slipper ut. Det går også ann å få kjøpt PUL-trekk til brettebleier, men jeg tror de fleste liker ullbukser best. Disse må trutne litt før de blir helt tette da, men det tar ikke så lang tid. bare ta hyppige skift i begynnelsen. (og det blir det jo uansett:) Men meld deg inn i tøybleieforumet på tettinntil, der er det masse gode råd å få.
Tulletutta Skrevet 24. mars 2008 #3 Skrevet 24. mars 2008 Så flott at du vurdere tøybleier og ja det er andre tider i dag.. Og brettebleier er ikkje einaste løysning for den som ynskjer å bruke tøy! Plastsnippen som dei hadde før i tida holdt nok ikkje tett som eg har sjønt. Men eg har brukt tøybleier no i ca 5 mnd og hatt veldig få lekasjer. Brukte papir den fyrste veka med vesle guten min og då hadde eg nokon lekasjer med dei pga tisseluren opp :-) Og ull som mangen bruker i dag vart lite brukt før i tida av ein eller anna merkleg grunn. (plast var vel det nye og modrene på den tida). Og ull holder nok utruligt nok tett! Men kikk litt inne på bleieboden.no så får du se dei fleste tøybleie løysninger pluss at det står litt info om korleis ein bruker tøybleier.
HegeAE Skrevet 24. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. mars 2008 Takker for svar. Blir det tøybleier, så blir det nok dei alt-i-eit-bleiene og onesize. Og kjem nok til å kombinere og. Bruke papir på turer når ein er ute. Lettere å skifte.
Yo&La+spire Skrevet 26. mars 2008 #5 Skrevet 26. mars 2008 Vi bruker lommebleier og de er absolutt ikke vanskelig å skifte:) De er jo helt like som papirbleier, så mange velger å bruke disse ute og brettebleier hjemme for eksempel. Vi bruker lommebleier alltid, og formsydde (bare tøy) med ullbukse om natten. Sjeeeeelden vi har lekasje!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå