Gå til innhold

Svigerfar...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min og jeg venter vårt fjerde barn. Det er helt planlagt og veldig ønsket, men vi møter en ganske så dårlig og kald holdning i fra min svigerfar. Han mente vi hadde "mer enn nok med unger" etter nr. 2, og har blandt annet sagt ting som "Er dere klar over hvor mye det koster å kjøpe julegaver til en skokk med unger?", "Tror dere virkelig at dere kan komme gråtende til meg når dere ikke har råd til å kjøpe bleier til den minste" osv. Jeg og mannen min har en god økonomi, og vet at vi har mer enn nok med penger til å holde en familie på 6, men min svigerfar seg kun ut til å se de negative sidene ved dette. Han opptrer også ganske så kaldt og uvennlig mot de tre barna våre, og Aslak gråter hver gang vi skal på middag hos han, fordi han ikke vil dra. "Bestefar er bare sinna hele tiden han, mamma." Hvordan bør vi håndtere dette? Jeg er 28 uker gravid, og har mer enn nok å tenke på med 3 små unger om ikke svigerfar skal lage problemer i tillegg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror mannen din må ta seg en alvorlig prat med faren sin og få ordnet opp. Kansje om mannen din forteller sin far at slik han oppfører seg ovenfor familien er respektløst, og at han rett og slettbare må akseptere at dere ikke følger hans ønsker om hvor mange barn dere vil ha, så kansje han blir så paff at han skjerper seg..

Jeg syns iallefall at det er en respektløs oppførsel fra han, og jeg hadde ikke akseptert det..

Lykke til iallefall:)

Skrevet

"Er dere klar over hvor mye det koster å kjøpe julegaver til en skokk med unger?",

Denne synes jeg var veldig frekk!!!

Hva med mine foreldre da hehe..jeg bærer den 3 i magen min nå..pluss sambo har 1 fra før også..så tilsammen har vi 4 unger..og mine foreldre gjør ikke forskjell på ekte barnebran og stebarnebarn..alle er barnebarn like mye der :)

Så kommer søstern da..slutt med typen..hun har 3 unger..finner seg en ny med 3 unger hehe..3 stebarnebarn der også..ingen sure minner der..de syne bare det er kjekt:) Å det blir mange ekstra gaver det hehe

Dere har god økonomi skriver du..det vet kanskje svigerfar også? Da kunne han spart seg for den kommentaren der ..

Så er det fult opp til dere hvor mange barn dere ønsker..

Hvordan dere skal håndtere dette aner jeg ikke..Men frekk er han iallefall..

Å være kald ig uvennlig mot barnaderes er jo veldig dårlig gjort..der hadde jeg nok sagt min santes mening..og bedt han behandle de bedre..

Skrevet

guud, sånn er min svigerfar også... han syns vi er sååå dumme som ikke leier hans hus langt utti gokk i stedet for å leie leilighet i byen som vi trives godt i. vi har ikke bil, så vi MÅ jo bo nærme jobb, skole og kollektivt. men han syns ikke vi eier økonomisk sans da.. tross i at vi har det meer enn godt nok nå:P da vi spurte han om han ville være med å sponse litt til baby, en stellekommode til 500kr på ikea (siden svigermor (de er skilt) har betalt barneseng +++ til 2000 kr, på eget initiativ), sa han at han hadde en kommode vi kunne få. stygg greie vi IKKE vil ha. så vi sa nei takk til det, og han svarte "nå må dere se å få en økonomisk sans her..". han har ikke gjort NOE for oss i det hele tatt med å flytte, ringer aldri å spør hvordan det går eller noe, men når han skal flytte selv MÅ sambo være med han. så nå har sambo krangla skikkelig m han, og de snakker ikke sammen :( er jo trist det og da, men egentlig litt deilig også.. uff.

Skrevet

Synes at din mann skal ta seg en prat med sin far om dette og si at dere ikke vil komme mer på besøk hvis han skal være sånn og at dere ikke trenger noe fra han. Verken gaver eller andre ting, at dere har nok og kan kjøpe det dere trenger selv.

Min mor ristet "ironisk" på hode da hun fikk vite at hun skulle bli bestemor igjen til sitt 7 barnebarn + at hun har 3 stebarnebarn. Og kom med den beskjeden om at nå måtte det snart bli slutt slik at hun hadde råd til julegaver til alle. Bare vent sa vi så blir du snart oldemor også,(hun er bare 58) og elste barnebarn er 18 og stebarnebarn er 26. Så lo vi det bort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...