Elle melle deg fortelle Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 Er det noen der ute som har ett eller anna tips mot mus inne?? Nå har vi i løpet av en tre uker tatt to mus på kjøkkenet, og jeg er så livhakkende redd mus at jeg ikke lenger slapper av i mitt eget hjem:-( Jeg tør nesten ikke gå innpå kjøkkenet der de holder til og jeg får nesten ikke sove om natta. Ikke finner vi noe hull å tette så aner jo ikke hvor de kommer inn. Noen som har noen tips for å bli kvitt disse, helst før de kommer inn. Eller noen tips for at jeg skal bli kvitt fobien min kanskje er lettere...
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 Skjønner deg godt. Du kan kjøpe sånne ultralyd apparater som settes i stikk-kontakt, den sender ut høy lyd som mennesket ikke hører, men mus tåler ikke lyden. D har vi kjøpt, for vi hadde mus på kjøkkenet, samt på loftet. Har ik vært noe problem siden. Fås kjøpt på jernvare butikker, vi bestilte på nett. Vår kosta 500 ca pluss frakt.. Men d er vel verdt d:) PS. En mus trenger bare 5-6 mm åpning for å komme seg inn.. Har du sjekka under kjkkenbenken, d er et vanlig sted å komme inn... Lykke til
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 Skal det ikke finnes en sånn boks som lager høyfrekvente lyder som skremmer vekk mus og rotter da? Eventuelt låne en ekte jaktkatt, men da må du tåle å kunne få halvspiste mus i gave.
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #4 Skrevet 23. mars 2008 Musefeller... Du kan få låne katta mi! Hu er rå på å ta mus! Tok en plagsom mus på kottet vårt her om dagen! Siden det har vi ikke hørt noe til noen fler mus, så der var endelig terrormusa tatt!
GuttemammaX3 Skrevet 23. mars 2008 #5 Skrevet 23. mars 2008 hvis det er på kjøkkenet kommer de ofte inn der avløpsrørene under vasken går ut.... bare et tips:)
OsloMor Skrevet 23. mars 2008 #6 Skrevet 23. mars 2008 ÆÆÆ, da hadde jeg flyttet!! Stakkars deg! Hva med Anticimex e.l.; skadedyrutryddere? Lykke til!
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #7 Skrevet 23. mars 2008 Stakkars deg!!!! Vi hadde rotter i garasjen, jeg HATER rotter og mus. Kommer de, vet jeg ikke hva jeg hadde gjort! Legg ut gift, sett sånne ultralydgreier i kontaktene, flytt....ikke vet jeg. Vasket alt hadde jeg gjort og... Har fullstendig fobi, og klarer ikke tanken på å gå et sted mus har vært...:-(
Elle melle deg fortelle Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 23. mars 2008 Takk takk... Vi har en sånn sak som sender ut lyder i stua, men spørs om vi trenger en til kanskje. Og det blir nok katt nå tror jeg. Grøss....
OsloMor Skrevet 23. mars 2008 #10 Skrevet 23. mars 2008 Nei, det må kun skadedyrutryddere gjøre, de har sånne små metallhus de legger giften i (Jada, bor i Oslo og har sett slike plassert rundt ja..). Ellers kan jo både unger og dyr (kjæledyr altså) få tak i det..
Elle melle deg fortelle Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 23. mars 2008 Også er det jo null toleranse fra samboer da som ikke fatter at det går ann å være så redd mus....
Elle melle deg fortelle Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #12 Skrevet 23. mars 2008 Vi har sånne bokser med gift rundt huset, men leeeenge siden jeg har sett slike menner her så mulig det har gått tomt. Det skal undersøkes;)
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #13 Skrevet 23. mars 2008 Hehe, huff. Jeg er ikke redd dem selv, men syns de er så utrolig ekle. Får helt tvanstanker hvis ei mus har vært inne her, og må vaske alt med klorin!!!
Linn,Skrållan&LilleSøster Skrevet 23. mars 2008 #14 Skrevet 23. mars 2008 Er det deg som har byttet nick??? Opp om morran/Våken om natten?? eller noe sånt;)
Elle melle deg fortelle Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #15 Skrevet 23. mars 2008 Nei jeg har aldri hatt det nicket:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå