Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 En mamma jeg vet om har en gutt som siden to-årsalderen har vært plaget med blærekatarr. Flere ganger hver vinter. Han har svært trang forhud, og de har strevd masse med det. Hun har vært hos legen etpar ganger mens gutten var 2-3 år, men siden har hun ikke vært der. Gutten skal begynne på skolen til høsten, og har denne vinteren hat blærekatarr 5 ganger. Legen hadde henvist dem til en undersøkelse på sykehus for å utelukke at det var noe galt innvendig, og for å vurdere hva som skulle gjøres videre. Men den avbestilte hun fordi hun synes det er så flaut for gutten å vise tissen sin, og evt. bli undersøkt! Jeg vet ikke om det er bare meg men jeg reagerte sånn på det. Hun har altså latt ham gjennomgå kanskje 15-20 omganger med blærekatarr fordi hun ikke vil at legen skal se tissen hans? Det blir jo ikke akkurat lettere jo eldre han blir...
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 Herre gud - hun hørtes ikke voksen nok ut til å være mor, spør du meg...! Er det mulig!!
❤lille stjerne❤ Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 Jeg synes ikke det er riktig av mammaen og la være å ta gutten til legen fordi det kan være flaut å vise fram tissen sin. Det kan være litt vanskelig og kanskje noen protester, men foreldre må lære barna sine at noen ganger må man gjøre ting som er flaut eller skummelt for å bli frisk. Synes han det er så flaut hvis han bare er 5-6 år da? Trodde de fleste fortsatt hadde et greit forhold til slikt i den alderen jeg...?
SuperGlad Skrevet 23. mars 2008 #4 Skrevet 23. mars 2008 nei det synes jeg ikke er rett av henne. Er det kanskje noen forklaring på hvorfor barnet har plager burde jo selvfølgelig barnet bli undersøkt. Leger er jo opplært til å unngå at pasienten føler ubehag under alle slags undersøkelser!
trebarnsmor Skrevet 23. mars 2008 #5 Skrevet 23. mars 2008 Stakkars gutt sier jeg bare, han må jo få hjelp med dette. Hadde det vært min, var dette funnet ut av for lenge siden.....
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #6 Skrevet 23. mars 2008 Han er riktignok en vanskelig unge men.. ja hun er veldig umoden synes jeg. Vi går jo til gynekologen vi og, er jo ikke gøy men man må lære seg å ta vare på helsa si. Hun sa her om dagen at på sånne undersøkelser stakk de et rør opp gjennom tissen (det sa hun mens gutten hørte på). Mulig det er slik det blir gjort mennnn.. ikke så lurt å si det da.. Jeg er bekymret for om dette kan føre til kroniske plager hos gutten. Ikke morro å bli skolegutt og ha blærekatarr hele tiden. HI
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #7 Skrevet 23. mars 2008 hvor gammel er denne moren da.... stakkars gutt.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #8 Skrevet 23. mars 2008 jeg må bare si det at jeg syns det er utrolig egoistisk av den moren å gjøre dette mot gutten sin. jeg veit selv hvordan denne gutten har det og det er utrolig vondt å ha det sånn.. selv er jeg faktisk blitt immun mot alle typer medisiner mot blærekatarr fordi jeg har hatt det så ofte. dette er noe som ligger til familien og mamma har det også sånn. jeg er blitt undersøkt osv men uten hell..
Dunder Skrevet 23. mars 2008 #9 Skrevet 23. mars 2008 Hvis du har fremstilt dette korrekt så er dette ganske ille, men hvordan vet du årsaken til at hun ikke har fulgt dette opp? Dersom en forelder ikke gir et barn nødvendig medisinsk oppfølging defineres det som omsorgssvikt i følge barnevernsloven.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #10 Skrevet 23. mars 2008 Hmm.. det er jo nesten omsorgssvikt å ikke oppsøke hjelp hos lege når barnet er sykt.. Dette hørtes merkelig ut..
sarahrara Skrevet 23. mars 2008 #11 Skrevet 23. mars 2008 Høres ut som omsorgssvikt spør du meg. Det er da omsorgssvikt å forhindre sine egne barn medisinsk hjelp?! Det kan jo føre til nyresvikt og andre problemer med de indre organer om denne gutten til stadighet har blærekatarr...... hva om han også har betennelse andre steder (under forhuden på penis...feks)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #12 Skrevet 23. mars 2008 Uten å vite noe om denne personen, så tenker jeg overgrep når jeg hører denne historien... Mange overgripere som ikke vil oppsøke lege med barnet sitt p.g.a.redsel for å bli avslørt...Kanskje en sak for bv??
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #13 Skrevet 23. mars 2008 Moren er 24 tror jeg, fikk ham ihvertfall da hun var 18 eller 19 og nå har de ei lita jente på snart 1 år også tror jeg. Hun sa at de tidligere hadde vært nøye med å dra tilbake forhuden hans og vaske for å forhindre betennelse men nå var han så stor at han fikk ordne det selv. Hjelpe meg altså!! HI
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #14 Skrevet 23. mars 2008 Uff, stakkars gutten... Håper virkelig hun tar til vettet så han hjelp. Blærekatarr er jo kjempevondt! uff..
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #15 Skrevet 23. mars 2008 huff stakkars gutt:/ men trodde ikke man skulle holde på å dra forhuden tilbake jeg når de var så små. kan jo være derfor han har så mye blærekattar å slikt. syns dette er virkelig ille jeg. umodent av en mamma vill jeg si. er vell verre at gutten går rundt å har infeksjoner og vondt enn at han må vise frem tissen sin i 5 min vell.
Legekjærringa Skrevet 23. mars 2008 #16 Skrevet 23. mars 2008 hm...venter hun til gutten får nyrebekkenbetennelse eller? Trist hvis noen mødre tenker sånn. Blyghet fremfor helse, som kan få værre konsekvenser. Ikke minst at hun ikke tenker på hvor plagsomt dette er for gutten...men hun vurderer om det er flaut for han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå