Gå til innhold

Dere som har prøvd f.eksE kiropraktor...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt om mange som har brukt kiropraktor i forbindelse med søvnproblemer hos baby. Merket dere selv på barnet at de hadde låsninger i f.eks nakke? Har selv en baby som våkner ofte, og som har en favorittstilling i senga. Har i det siste begynt å tenke på om hun kanskje har vondt for å ligge i andre stillinger, og derfor våkner ofte. Hvordan går vi fram for å komme til kiropraktor? Kan vi ringe en selv, eller må vi få henvisning fra fastlege? Er det forresten noen som har prøvd andre ting? Fotsoneterapi kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke brukt kiropraktor for søvnproblem hos barna mine, men vi var hos en for kollikk med eldstejenta. Jeg syntes det var helt forferdelig, så de to andre var hos fotsoneterapeut.... (ja, vi har hatt tre med kollikk, veldi gøy...) Jeg har derfor ikke lyst til å anbefale det for noen, pga min egen opplevelse, men det er jo opp til hver enkelt.

Tror kanskje du må ha henvisning fra lege, men ring en kiropraktor og hør, så får du sikkert svar på det. Det kan jo være at du ikke trenger henvisning.

Lykke til ;o)

Skrevet

Åh,tre stk med kolikk hørtes ikke gøy ut! Har hørt om flere som ikke syntes noe om den knekkingen kiropraktorene holdt på med, men som klarte å overse det da de så hvor godt det hjalp...men respekterer selvfølgelig at du ikke likte det og heller ikke vil anbefale det!

Jeg vet ikke hva vi skal prøve enda...men noe må vi gjøre,for jeg trenger å få sove snart!;)

Skrevet

vi gikk til kiropraktor og jeg kan ikke si det var særlig fælt. jeg kommer til å gå dit med neste mann oxo.. men nå gikk vi dit pga kolikk og ikke søvnproblemer..

Skrevet

glemte å si at vi ringte rett til kiropraktoren ikke fastlege

Skrevet

Hei. Jeg gikk med jenta mi pga magevondt. Hun var da en måned, og den måneden sov hun nesten ikke om natta. Etter jeg hadde vært hos kiropraktor første gang, begynte hun å sove! Har gjort det siden og nå er hun 4mnd. Har ikke sovet rundt enda da.. Er bare til å ringe. Jeg fikk komme til samme dag jeg ringrte.

Skrevet

Vi har gått til manuellterapeut pga favorittside, ikke bare om natta, men også hele dagen. Jeg snakket med helsesøster på helsestasjoen som satte opp time hos fysioterapeuten der som vi har gått mest til, men hun ville også at en manuellterapeut skulle se på det og han fant noen låsninger. Jeg synes ikke det var fælt for det var veldig raskt gjort og mini reagerte nesten ikke i det hele tatt. Tror veldig ofte babyer merker om foreldrene synes det er fælt og reagerer etter det.

Det som er viktig uansett om dere går til fysioterapeut, manuellterapeut eller kiropraktor, er at dere går til en som har erfaring med barn. Jeg ville tatt kontakt med helsestasjonen for å få en anbefaling om hvem dere burde velge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...