mammamaiken Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 hei.jenta mi ble ett år på lørdag (kan ikke tro hvor fort det har gått), og hun er en temperamentsfull liten pike. Veldig snill, men får hun ikke ting som hun vil blir hun veldig veldig sint. Jeg har merket i det siste at dette setter litt begrensninger for oss. Vi holder oss borte fra butikker og kafeer/restauranter i tilfelle hun skulle begynne å kaste ting rundt og hyle. Det jeg lurer på er hvor tidlig man egentlig begynner med bevisst barneoppdragelse. Selvfølgelig er det litt oppdragelse hele tiden fra starten av, men nå snakker jeg om at vi sier klart fra og lar henne skrike for eksempel i stedet for at hun får viljen sin. Er ett år for tidlig??? Håper det ikke er et alt for tåpelig spørsmål for dere drevne mammaer:)
snartmammatil4 Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 jeg syntes 1 år er for tidlig ja, for de skjønner jo ikke hvorfor de ikke får lov til ting, som f.eks de skjønner ikke at hvis de slipper en tallerken i gulvet så knuser den, og hvis de har sett det en gang så glemmer det det jo til neste gang:) jeg har en på 16 mnd, han er et ordentlig lite troll noen ganger, men det er vel bare sånn det er:) jeg sier jo nei til han når han gjør noe galt og roser han når han gjør noe bra, men forventer ikke at han skal skjønne det helt enda... vi holder oss forresten også unna butikker osv, like greit det i tilfelle han slår seg vrang:) han syntes jo ikke det er noe artig heller så
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 Gutten min er også en liten hissigpropp, men kan gå på kafeer og butikker da Han er 13 mnd og oppdragelsen har startet. Han skriker etter nyy tallerken å knuse..., men det får han ikke, han får heller skrike, jeg gir ikke etter, prøver heller å avlede...
båneiverden Skrevet 24. mars 2008 #4 Skrevet 24. mars 2008 Anbefaler disse nettsidene igjen jeg:-) http://www.pantley.com/elizabeth/index.html http://www.askdrsears.com/default.asp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå