Gå til innhold

Kolikk? hjelp....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan betegne hva kolikk er ?

Er det noe som hjelper?

hvor får en slik diagnose?

Gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi merket at datteren vår hadde kolikk fordi hun begynte å skrike hveeer kveld fra klokken var 19.00 til klokken var 23.00 (det slo aldri feil) så vi måtte rett og slett være hjemme til klokken var 1900 og være forberedt på skriking. ingenting funket..

gråter ungen på samme tidpunkt hver kveld/dag så kan det hende den har kolikk.

vi dro til kiropraktor og etter 3 behandlinger fikk vi en heeelt nye strålende baby uten kolikk. så fornøyd med behandling.

man kan oxo gå til fysioterapeut.

sukkervann:

1 dl vann og 2 ss med sukker kokes sammen å gis til barnet når den skriker.

man kan oxo holde babyen i armene sine. holde den så magen ligger inntil armen din og beina til barnet stikker ut stikker ut på siden av armen din på andre siden.. da slappet emilie mest av under den verste skrikingen hennes

Skrevet

Min lille pike på snart en mnd skriker stortsett hele tiden. Holder på og bli gal til tider. Særlig når vi har to barn til som krever sitt.(1,5 år og 3år)

Skal få snakket med helsestasjonen og se om det er noe di kan hjelpe til med i form av gode råd osv.

Foresten sukkervannet ser ut til å hjelpe litt. Skriker ikke så mye akkurat da.

Skrevet

Minifom hjalp oss mye!! Gir 4 ganger til dagen!! Anbefaler dere å prøve dette!!

Skrevet

Hva er miniform?

hvor får en kjøpt det?

Skrevet

Hvis babyen har kolikk, gråter den gjerne mer enn 3 timer om dagen (ofte til samme tid på døgnet). Det er vondt-i-hjerterota-fryktelig og veldig slitsomt :(

Datteren min gråt mye generelt, men alltid fra 21 til 03 de første mnd. Hun knøt seg sammen og var tydelig preget av magevondt. For vår del ble redningen at jeg kuttet ut alt av melkeprodukter i kosten min. Jeg skulle ønske jeg hadde prøvd det tidligere. (vær obs på at det kan ta noen dager før du merker en event. forskjell) Ellers har jeg hørt at fenikkel-te er fantastisk. Vet ikke helt hvor mye, men det er vel snakk om noen teskjeer. Jeg ville prøvd fenikkel-te før sukkervann, hvis jeg var deg. Noen har lykkes med å bade babyen i litt varmere vann enn vanlig, gjerne i sittende stilling. Det er i allefall viktig å prøve å få ut luft (den ene veien eller den andre). Noen babyer svelger mindre luft av å die i en noe mer sittende stilling, andre ved å ligge en stund på magen. Noen trenger bare litt ekstra lang tid over skulderen.

Tror man rett og slett driver med selv-diagnostisering her, altså. Mistenker du at babyen har kolikk, så bare kikk litt på klokken av og til (tiden med gråt føles jo ofte veldig lang uansett).

Det er vanlig at kolikken avtar ved 3.mnd alder, og det er helt fantastisk når det skjer! Jeg trodde jeg hadde en gråte-baby, men det viste seg å være helt feil:)

Lykke, lykke til!

Skrevet

Minifom er dråper som man får kjøpt på apoteket til ca 95 kr. Gjør at de raper lettere og at lufta går rasker ut bakveien også... Vi prøvde også fenikkelte blandet i MME, det gav vesla vår diare, men vet at det også har hjulpet mange - så prøv gjerne det og!! Men minifom ble løsningen for oss!!

Skrevet

nå blir det garantert bråk men jeg vil ikke anbefale minifom. kriopraktor pluss hs sier at det kan være skadelig for barnets tarmer osv..

jeg hadde hvertfall snakket med hs om det før jeg ga barnet mitt det..

Skrevet

Anbefaler manuellterapeut på det sterkeste.

Det funket super bra for oss. Han hadde kun kolikk i 3 uker, men skrek da fra 19 til 00 hver kveld. Helt forferdelig!

Etter en behandling hos manuellterapeut, gikk det over i løpet av en uke. Behandlingen er gratis for barn opp til 12 år. Om du bor i Oslo kan du gå inn på www.barneklinikken.no. Det var der vi var. Han er utrolig flink, vært på frokost TV osv. Var han som innførte manuellterapi i Norge.

I mellomtiden ville jeg brukt minifom. Dette funket ganske greit, det samler luften slik at ikke det er masse bobler overalt, og gjør det lettere å få den ut.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...