Gå til innhold

Hva hadde dere gjort???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bestemme meg snart om jeg vil bli med på et utdrikkingslag til ei god venninne - dvs en helgetur til en storby (fre-søn). Dattera mi er da 8 mnd (nå er hun 4 og jeg ammer mye enda men må spe på med MME - ønsker å amme helst til ett år hvis jeg har nok melk til det). Når jeg ble spurt sa jeg automatisk ja, men nå angrer jeg litt.... tror ikke jeg orker å være borte fra lillejenta ei hel helg!! Jeg sliter faktisk litt bare jeg er borte noen timer fra henne mens faren har henne (når jeg trener f.eks...), selv om han er kjempegod med henne. Men enda er hun såå knyttet til meg m f.eks legging om kvelden osv, selv om selvfølgelig han og klarer å få det til... Bør jeg reise eller bør jeg trekke meg...??? Hva hadde dere gjort i en liknende situasjon??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min sønn er 7 mnd og jeg hadde ikke klart å være bort fra han en helg, eller riktigere sagt, han klarer seg ikke uten meg. Men det er fordi han ikke tar flaske og må ha pupp. Men kanskje det hadde vært annerledes om han hadde tatt flaske. Men, det skjer mye på 4 mnd og du vil kanskje føler deg mer klar når hun er 8 mnd. Du må ta med pumpe på turen da, for å opprettholde melkeproduksjonen din. Kan du si ja med forbehold?

Skrevet

Hvis du føler det er vondt å reise fra henne, så ville jeg ikke reist nei...

Jeg skulle reise bort en helg da mini var 7 mnd, fikk dilla etter en søvnløs natt, og kjøpte verdens dyreste flybillett og dro hjem til gullet:)

Tror nok datteren din klarer seg utmerket, men det blir ikke noe hyggelig for deg hvis du ikke er klar for å reise fra henne.

Skrevet

jeg vil ikke oppfordre deg til å trekke deg.. hadde jeg vært derg hadde jeg kanskje sagt at du svarte litt for fort sist gang du svarte ja, og at du må se an litt seinere fordi du ammer.. om du har lite melk fra før må du jo uansett pumpe deg på turen for å holde det i gang..

jeg skjønner oxo delen med at du sliter med å være borte fra henne oxo.. tror du at du klarer en hel helg..? det må du nesten tenke nøye gjennom for det er ikke bare å dra hjem fra en storby på minuttet..

jenta mi er 8 mnd i dag og hun er veldig avhengig av meg enda.. hun er nødt til å ha melk i 6 tiden om morgenen for å sove litt lenger, pappan har heller aldri lagt henne om kvelden så der tror jeg det kan bli et lite problem.

så det vi måtte ha gjort var hvertfall å venne snuppa til at pappan tok over nattstellet en stund og kutte ut puppen om morgenen for at jeg skulle få dratt bort en helg..

men for å være helt ærlig så tror ikke jeg at jeg hadde klart å være så lenge borte! men du må tenke gjennom om du vil eller ikke =)

Skrevet

Tror jeg må si ja eller nei, men kanskje?? men tenker såå mye på om jeg skal reise eller ei, greit for meg selv å ta en avgjørelse egentlig og!!.... Glemte å si at vi skal gifte oss selv 2 uker etter utdrikkingslaget....

HI

Skrevet

Personlig så ville jeg nok takket nei. Både pga amming og styr med pumping på turen, og fordi jeg ville slitt litt med å være borte fra henne så "lenge". Har en ekstrem mammadalt da, hun overnattet hos tanta si fra fredag-lørdag (med meg på et annet rom, men det visste ikke hun) og det var ei slitsom natt for tante:) Lørdagen var Leah klistret fast til meg og hylte hysterisk hver gang jeg måtte legge henne fra meg eller la noen andre holde henne, skikkelig mammadalt!

Skrevet

Mini er 8,5mnd nå. Jeg ammer nå 3-4ganger i døgnet og ofte tømmer han helt bare 1-2ganger, så når det gjelder ammingen hadde det ikke vært noe problem for meg. (Gir ikke mme i tillegg, men grøt 2x om dagen, middag + brødskive/frukt) Jeg hadde tatt med pumpe og pumpet meg noen ganger, tror jeg ville pumpet morgen, kveld og en gang i løpet av dagen. Jeg har pumpet en del tidligere og vet at jeg klarer å pumpe uten problemer, hvis jeg ikke hadde klart å pumpe ville jeg ikke reist.

Det om man klarer å reise bort en hel helg vil variere veldig fra person til person. Mye endrer seg på 4mnd, så det er jo vanskelig for deg å vite. Hvis det er lenge til du må si fra sikkert, ville jeg prøvd å være borte fra babyen i litt lengre perioder og sett om jeg taklet det. Hvis ikke pappan har lagt alene før, ville jeg også prøvd/øvd på det.

Vi hadde barnevakt før første gang over natta for et par uker siden, da var det svigermor som passet og jeg hadde ikke noe problemer med det. Jeg kunne også klart å reise bort fra mini en helg, hvis jeg visste at han hele tiden var hos pappan, men vi har hele tiden delt på stelling, legging og også mating etter vi begynte med fast føde, så jeg vet at det ikke er noe problem.

Hva du bør gjøre er det bare du som kan bestemme!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...