Gå til innhold

Gullet har feber på snart 5 dagen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette bra?

Han har en intens forkjølelse. Hoster og snørrer. Sår i hals etc...

Vært hos lege fått medisin, men febern gir seg ikke. over 39 hver dag...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om han har gått på medisinen et par dager burde det hjelpe. Hvis ikke ville jeg dratt tilbake til legevakta. (eller ringt) Mulig jeg overdriver litt, men ville vært redd for å ha fått feil medisiner eller noe:) God bedring ønskes til gutten din

Skrevet

Er det penicillin han har fått? I såfall skal den hjelpe i løpet av et par dager. Og om ikke det skjer, bør du ringe legen, og evt. få en annen type penicillin. Er ikke sikkert at den han har fått hjelper så godt mot de bakteriene han har.

Tror nok neppe du trenger å være bekymret for at du har fått feil medisiner :-)

Skrevet

Efedrin har vi fått..

Skrevet

Efedrin er hostestillende eller slimløsende (en av dem husker ikke hvilken) og er ikke pencillin.

Tok de blodprøve av ham for å se om det var bakterielt eller virus? Hvis det er virusinfeksjon så hjelper ikke pencillin og det er ikke så mye å gjøre. Hvis det er bakterielt halsbetennelse/ørebetennelse el, kan du få pencillin, men de er blitt ganske restriktive på små barn da de ofte blir bra av seg selv likevel. Var nettopp til lege selv med ett barn med ørebetennelse og vi fikk ikke noe i utgangspunktet - skulle se om det gikk over av seg selv. (har hatt feber på og av i 6dager).

Viktigst er å være obs på utslett, mat&væskeinntak og allmenntilstand.

Hvis du er veldig bekymret ville jeg tatt en ny tur til legen.

Skrevet

Tok dere crp? For å sjekke om det er bakterier eller virus?

Skrevet

Ja, gjorde det.... Men hørt at de kan ta feil likevel.. At man ser feks lungebetennelse på røngten, bedre enn på en crp...

Blir bare veldig usikekr når jeg hører sånt....

Skrevet

Uff, det er vanskelig når ungene har feber og hoster og man ikke kan gjøre noe. Etter det du skriver har h*n en virusinfeksjon og da er det ikke så mye å gjøre enn å vente på at det skal gå over. Evnt. gi paracet mot feberen og efedrinen som du har fått. Mot hoste så har de mer å gi, men det skal vel mye til før de gir til så små tror jeg (tenker på astmamedisin og hydrokortisoninnhalator).

Ang. lungebetennelse så trodde jeg det var noe av det de sjekket når de lytter på lungene(regner med at de lyttet på lungene), men jeg er ikke fagperson så skal ikke uttale meg sikkert om det da.

Skrevet

Eldste min hadde kraftig lungebetennelse for 1 år siden, og crp'n var ikke høy. Kun på 45. Men, det bar til sykehus i ambulanse :-(

Sier ikke at det er så alvorlig med din gutt altså, men om han er like dårlig i mårra, så ville jeg ringt lege igjen.

Men, minsta mi på 16 md hadde feber i 6 dager, og det var kun virus. Gikk over av seg selv. Men, vi var hos lege med henne og fikk det sjekket.

God bedring til gutten :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...