Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er klar over at vi har et luksusproblem, men dette har faktisk begynt å bekymre meg litt. Hvor mye skal barnet egentlig sove?

Idag vekte jeg henne etter hun hadde sovet i fire og en halv time. Hun er sjelden våken i mer enn et par timer før hun er klar til å sove igjen.

Hvor mye sover deres babyer på fire måneder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som har fornuftige svar?

Skrevet

snuppa mi er ikke våken så mye...våken i ca 2-4 timer også sover hun 2 timer

men som oftest er hun våken i maks 2 timer for å så sove litt....

Hvis jeg legger henne kl 12 om formiddagen sover hun til 2..for å så være våken til nesten 6 også sove til 12 om natta....MEN hun små sover litt her og der da!

Skrevet

mente SOVER ikke så mye:P

Skrevet

Siste døgnet har vært sånn:

Hun sovnet i går kveld kl 21. Sto opp kl 8. Sov litt på formiddagen. Sov fra 10.45 til 15.20. Sovnet igjen 17.15, og sover fortsatt...

Skrevet

er vel mett og fornøyd?!

HVis du er bekymra så ring HS, jeg hadde sikkert ringt de:P

Men husker mamma ringte legen sin fordi min søster sov så vanvittig mye MEN jeg er ikke sikker på hvor gammel hun var. Legen hadde sagt at det var helt ok!

Skrevet

Er det noe galt med henne tro? Hjelp!!

Skrevet

tviler jeg på:) hvis hun virker fornøyd og opplagt når hun er våken så er sikkert alt bra

Men hvis du er bekymra så ring HS så svarer de deg nok med en gang:)

Skrevet

Hun er fornøyd. Spiser og legger på seg. Og har ellers en normal utvikling tror jeg.

Skrevet

Tror det med søvn er veldig varierende. Noen trenger mye søvn, andre klarer seg med mindre. Gutten vår sover ca 4timer på dagen (fordelt på 3 korte og 1 lang hvil) og ca 10timer på natta.

Det er vanlig at det går ca1,5-2timer mellom soving på dagtid når de er 3-4mnd. Hvis hun får nok mat, legger på seg bra og virker fornøyd er sikkert alt bra, men blir jo viktigere med stimulering når hun først er våken da i forhold læring og motorisk utvikling.

Skrevet

slapp av, bare nyt det. noen barn sover veldig mye det første halvåret før de Våkner til:) snart får du no mye å henge fingrene i skal du se. så lenge hu legger på seg, er blir/får kontakt, leker og viser tegn til vanlig utviklng så er det no iorden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...