Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 Når jeg spør hs om dette så gir hun ingen gode svar egentlig. Spurte legen min også, om det gjorde noe om mini så litt på tv, han bare lo og sa at det var nok ikke så veldig farlig nei. Men inne her virker det som det er veldig fyfy..... Hvorfor det? Gutten vår har sett litt på tv han, og alt er da som det skal være med han, utvikler seg fint og frisk ellers også...
*1+1=2 små* Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 vet ikke hvor gammel din unge er men snuppa mi på 4mnd. er tv slave;) Er vel mest pga lyd og bilde i bevegelse, men hun vrir hodet i alle retninger for å kunne se;) Tror ikke det er så farlig nei, men kommer ikke til å plassere henne forran tvn når hun blir større rett og slett fordi jeg synes det finnes så mye annet man kan gjøre:) MEN har en del dvd`er (barnefilmer, barnetv) til henne
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 Sønnen min er 8 mnd gammel, og han har sett en god del på tv. Spesielt glad i sang og farger, han ser kun på barnetv og litt på animal planet. I perioder der han han grått mye( tenner, sykdom), har han sett litt ekstra på tv, da gråter han ikke, glemmer litt det som er vondt. Han klarer fint å ligge på gulvet en hel dag uten tv også, så derfor ser jeg ikke helt problemet egentlig med tv tittingen hans. Jeg skal jo selvfølgelig ta han med ut og leke når han blir større, da er det litt enklere å gjøre ting ute, gå i skogen, dra på stranda, leke i gresset osv... Vil ikke ha ett barn som bare vil se på tv, absolutt ikke, men synes det blir litt annerledes med veldig små barn. De skjønner jo ikke handlingen og blir jo ikke sinte om man slår det av heller. HI
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #5 Skrevet 23. mars 2008 Det er kanskje aller mest et råd om at de ikke skal se lenge på tv, altså bruke tv som barnevakt. Dessuten er det vel strengt tatt bedre for babyen å være med virkelige mennesker, kommunisere og lære, bli undeholdt av oss og ikke stirre på en skjerm.
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #6 Skrevet 23. mars 2008 Det er vel mest fordi tv er en veldig passiv aktivitet og unger bør være aktive og utfolde seg kreativt så mye som mulig. Men å se litt barnetv sammen med mor og/eller far før leggetid tror jeg ingen unger har vondt av :-)
heldigec Skrevet 23. mars 2008 #7 Skrevet 23. mars 2008 TV kan være stressende for små baby-hjerner da det er mye impulser for dem å fordøye. Noen mener også det kan utløse epilepsi for de som er disponert for det. Selv innrømmer jeg å ha to barn som elsker TV. Men det går stort sett i Teletubbies (sang, musikk, lite bilde-skifting etc) og barne-TV (for den eldste). Vi har brukt TV som hjelp mang en gang, feks ved sykdom. Eneste som har roet grinete barn..... Det er noe som heter alt med måte - det gjelder her også :-) Vær bare kritisk til hva de ser på og selvsagt ikke lenge av gangen.
Mia_I Skrevet 23. mars 2008 #8 Skrevet 23. mars 2008 det anbefales iallefall å unngå det rett før leggetid, fordi de kan bli overstimulert og ha vanskelig for å sove.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #10 Skrevet 23. mars 2008 har litt angst nå jeg... leste igår en artikel fra en svensk lege som mente at for mye tv titting kunde bidra til ADHD.... (!) ska prøve å e om jeg finner linken til artikeln men den var publisert i en av de største dagsavisene. De stod at nerveimpulsene kunde bli feilkobblet i hjernen når de ble laget og at hjernene dem ikke taklet så mye forskjellige inntrykk.. Og min sønn har sett på tv nesten hver dag! Ikke mye, men litt i vippestolen sin hvis jeg har vært på do, spist eller ryddet på kjøkkenet osv.. Han liker det veldig mye!! Har hatt dårlig samvittighet siden jeg leste det igår! Tenk om han utvikler ADHD nå? Sønnen min er 8 måneder..
heldigec Skrevet 23. mars 2008 #11 Skrevet 23. mars 2008 Jeg tror det er samme som ved Epilepsi - at hvis man er disponert for det så kan (KAN) det utløses av FOR MYE TV-titting (men for mye er nok ganske mye). Ikke vær redd du! Hadde det vært direkte utløsende så hadde i alle fall min sønn hatt det...og han er kanskje den roligste gutten på 3 år jeg vet om....hehe
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #12 Skrevet 23. mars 2008 Her står tv`en på stort sett hele dagen, som bakgrunnstøy, men lillemor er egentlig ikke så veldig interessert i den. Ser på i kun få min av gangen om det er noe spennende på, som dyr eller en spennende musikkvideo. Noen ganger er barnetv moro en kort stund også Vi er veldig filmmennesker da, så kommer til å bli en del barnefilmer/familiefilmer etterhvert. Tror ikke litt tv-titting er noe farlig, da må det nok en del timer til tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå