Gå til innhold

Stor hard klump i ene brystet, og litt feber=brystbetennelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner meg ikke helt i slag idag, slapp og har litt feber. Og kjente istedet at jeg har en stor hard klump i det høyre brystet. Prøver å ha han til å suge ofte på puppen, men han sovner så fort... Å pumpe får jeg ikke til. Vil ikke komme noe melk da. Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan høres ut som starten på en brystbetennelse ja. Hadde dette to ganger med førstemann. Prøv å gå i dusjen og masser brystet med betennelsen i , ev. så kan du legge en varmepose på og massere. Jeg klarte å unngå at betennelsen ble verre ene gangen med dette.

Lykke til

Skrevet

Hørtes veldig kjent ut det der. Jeg hadde brystbetennelse. Fikk også stiv nakke.

Når man først har fått brystbetennelse må man ha antibiotika, jeg ville ringt legevakten om du ikke blir bedre. Det går fort over når man får medisin, og blir fort verre om det ikke behandles. Jeg følte at de hadde veldig respekt for det og tok meg inn med engang jeg ringte.

(jeg fikk heller ikke pumpet me når jeg hadde det!)

God bedring:)

Mona

Skrevet

Hørtes kjent ut ja:) Har akkurat hatt brystbetennelse selv. Jeg måtte ha antibiotika, men HS sa til meg at man godt kan prøve dette et døg el to først (hvis ikke du har veldig høy feber så klart....eller hvis det blir veeeldig vondt):

amme ofte, og få tømt puppen godt annen hver time. Stryke fra ytterst av puppen mot brystvorten, mens du ammer, der du har klump.Evt få barnet ditt til å drikke med haka der klumpen er...hvis det går (kommer ann på hvor klumpen er). HS sa til meg at man ikke skulle massere mye, da ble det bare verre, så vær lett på hånden og heller stryk. Varm dusj eller varm klut hjelper på smerte og spreng. Eller er det viktig å slappe av og sove mye. (Det siste synes jeg ikke akkurat var så lett når man har en liten baby da...) Hvis det blir verre og du får feber og mye vondt ville jeg tatt en tur til lege el legevakta...men ikke alle legevakter som prioriterer dette desverre...men ring først om det blir aktuelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...