Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 Jeg har tenkt å begynne å la babyen min sove i egen seng, helt inntil min side av senga. Hun er 12 uker. Hvordan gjør dere det med dyna? Fester den nedi madrassen ved fotenden? Jeg er redd hun skal få dyna over seg hvis den ikke festes på noen måte.. Og dessuten, hvor mye har babyen på seg i senga? Det er ca 17 grader på rommet, hun ligger i bomullsbody på lammeskinn, under thermodyne. har rullet sammen noen tepper og lagt rundt henne så det ikke blir så "åpent". Er det ok?
Moi 32 Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 Kjøp grobag/sovepose/nattpose! Sparkjøp har, men den er ikke så fin syns jeg da. Vi bestilte fra www.bumpto3.com, men tenkte ikke på toll så det ble ganske dyrt gitt.. Men veldig veldig fornøyd! Lammeskinn, 17 grader og tepper rundt er fint! Event også en gassklut/gulpefille over/inntil ansiktet. Det beroligger også de fleste barn..
Sannali Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 Datteren vår har ligget i egen seng (bedside crib) siden hun var 3 dager gammel og har enda til gode å sparke dynen over hodet (hun nekter å sove med hendene under dyna og holder den nede sånn). Men vi fester alltid dynen under madrassen. Frøkna ligger også på lammeskinn, uten pute i 16-18 grader. Hun sover i samme som babyen din, noen ganger i ullpysj noen ganger i bomullspysj, alt etter hva som er rent, og med ullsokker både på hender og føtter siden disse alltid er kalde (vottene forsvant alltid etter et par minutter)
Sannali Skrevet 23. mars 2008 #4 Skrevet 23. mars 2008 ps, jeg ville kansje begrenset bruken av tepper for å hindre at det blir åpent, disse vil babyen kunne vikle seg inn i og få over hodet. En god sengekant vil kunne gjøre det lunere og denne er også festet så godt at den ikke utgjør noen fare for babyen.
OneOfTheBoys Skrevet 23. mars 2008 #5 Skrevet 23. mars 2008 Jeg legger en varmepose med vann (ikke varmtvann, da jeg ikke syns det er nødvendig) nederst på dynen. Syns det er genialt:) Da kommer han seg hverken lenger ned i sengen og under dynen, eller får dratt den over hodet. Han er nesten 7 måneder nå, og dette har fungert perfekt siden han var nyfødt:) Det enkle er ofte det beste;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå