NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 slik at kroppen tar det opp? Fått penicillin for kraftig halsbetennelse, men spyr jo samtidig opp alt jegg putter i munnen. Tror jeg klarte å holde det inne en halvtime, rekker det?Ødelegger jeg hele kuren nå? Burde jeg ta en til nå?
Idun<3tosmå<3 Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 Nå er det vel ikke magesekken som tar opp det meste av medisiner som man tar, det er nok heller tarmene. Men for å få et godt svar på akkurat den typen du tar ville jeg har ringt giftinformasjonen, nr står sikkert i pakingsvedlegget. De har kontroll på slike ting. Om du spyr opp alt kunne du jo har hørt på apoteket om du kunne fått de i stikkpille i stedet. God bedring!!
Herkules Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 Ikke ta en til uten å snakket med lege. Du kan finne noe om dette på felleskatalogen.no om du slår opp på medikamentet du har fått. Ikke alltid lett å forstå det som står. men finner du noe om halveringstid så er du godt på vei. Jeg vet at når mannen min fikk en 3 dagers kur så var det slik at det tok flere timer før kroppen fikk tatt opp alt virkemiddelet i pillen. Snakk ev. med de på apotek, legevakt
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. mars 2008 huff, ja ikke så lett i disse påsketider når alt er stengt. I tillegg er vi nå i sverige hos svigers. Har liksom ingen å ringe til. Han legen på legevakten her (tydeligvis like håpløst i sverige som hjemme) visste om at jeg kasta opp alt jeg spiser, men stresset bare videre. Skal ta 3 piller per dag over ti dager så er maaange piller, den på morgenen går bra, tar den når jeg våkner også legger jeg meg bare...samme m den på kvelden, er den midt på dagen som er vanskelig, blæææh)
HegeAE Skrevet 23. mars 2008 #5 Skrevet 23. mars 2008 Du kan jo håpe at det blir noko effekt. Men, stikkpiller finnes ikkje i pencillinformat som eg gjerne skulle ønske det hadde vert, spesielt medisinering av små barn som nekter å ta medisin og sputter den ut igjen like kjapt. Men, dattera mi vart jo frisk da, så noko må jo ha kome ned. Så det kan jo hende at det kjem noko ned. Men, eg hadde tatt kontakt med legen uansett når du var tilbake i frå påskeferien. Men, prøv med kokt ris. Det bitt magen. Men, pass på å drikk masse vatn.
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 23. mars 2008 Ka n ikke drikke mye vann, da spyr jeg bare ennå mer, drikker litt og litt eplejuice blandet ut med farris som jeg fant som tips her. Ellers er det inegn drikke som frister. Prøvde blåbærsaft også, men det ble en skikkelig ekkel ettersmak, så da kom det opp og og da klarte jeg ikke drikke mer. Ris har jeg ikke testet, men spiste jo det faktisk på torsdag og da spydde jeg faktisk ikke med en gang. Kullsyre er døden, da må jeg presse frem rap hele tiden ellers så spyr jeg, ikke noe allright. Spiser ellers litt grove kavring fra pågen med gulost og sure epler og appelsin...men det kommer som regel opp igen ganske fort...isch..
NormaJean Skrevet 23. mars 2008 #7 Skrevet 23. mars 2008 medisiner blir jo løst opp og absorbert i magesekken! en halvtime burde holde sånn passe. du kan jo se om deler av tabletten kommer opp igjenn hvis du kaster opp før det. er det ingen tegn til en tablett så er jobben gjort;) antibiotika finnes da ikke i stikkpille form! desverre kniper det veldig så kan du jo be legen din om å skrive det ut i mixtur. blir litt å drikke, men da blir det absorbert enda fortere. og IKKE ta noen ekstra tablett med mindre du kaster opp rett etterpå og du kan se HELE tabletten.
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 23. mars 2008 Tusen takk, så ikke noe til pilla i det som kom opp, har ikke tat noen ny heller, venter til ikveld..skal bli deilig å komme hjem i sin egen seng på onsdag hvertfall:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå