Gå til innhold

Advarsel...(Litt lang)

Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere "klaget" på sterke smerter her inne på forumet.

Jeg har vært hos legen/legevakten med akutte smerter i høyre side av ryggen og bekkenet opp til flere ganger. Men de har altid skylt på isjersen (ikke helt sikker på ossen det skrives), stress og henvist meg til fysioterapi osv..også sent meg hjem igjen, Aldrig tatt noen blodprøver eller urinprøve.

Onsdag hovnet jeg opp i bena og armen, var svimel og hodepine så jeg ringte til legevakten, og fikk besked om å komme dit med en gang. Da jeg kom fikk jeg komme inn med en gang. Legen var "Morsom" han men det var det. Jeg tok urin prøve og en liten blod prøve, der han fant ut at jeg hadde urinveisinfeksjon og prosenten var ganske høy, og han mente det kunne gått i nyrene. men han var ikke sikker så han måtte lese det i en bok :( Ja da det var det, men det var ikke så farlig, Så han satte meg på en kur jeg skulle ta i ti dager. Men fikk ikke noe mere info og spurte jeg om hvorfor jeg var så hoven og alt det derre, svarte han meg helt seriøst at det kunne han ikke svare meg på....

Jeg var veldig iritert og sint da jeg gikk der i fra uten svar på noe av det jeg lurte på...men jeg begynte no på medisinene rett etter på, og det ga seg etter en liten stund.

Men så kjedde det da...

Fredag våknet jeg med sterke smerter i høyre side av rygg og bekken og det var vondt å bevege seg ordentlig, men jeg tenkte no som alle legene hadde sakt at det var nerven som lå i klem og jeg prøvde å bare slappe av... Ut mot kvelden ble det bare verre å verre, og jeg klarte til slutt verken å ligge, sitte, gå eller løfte høyre fot ordentlig alt gjorde vondt, ekstremt vondt.

Men har jo hatt det slik litt tidligere så jeg tenkte no at det bare var nerven igjen.

Men til slutt klarte kjæresten min å overtale meg til å dra på legevakten, og vi dro fort opp der.

Denne gangen dro jeg på en annen legevakt, der tok de masse prøver på meg, skjekket gutten vår, og de fant ut at her var det kraftig bekken/nyrebetennelse og at alle gravide som får det SKAL legges inn på på sykehus i noen dager med riktig medisinering, til det er godt litt tilbake, da kan de sendes hjem med tabeletter etter noen dager. Er du ikke gravid får du bare en resept og kan sendes hjem. Men når du er gravid er det en risiko... Så nå har jeg vært på KK siden fredag og føler meg mye bedre :)

Så til alle som har veldig vondt i ryggen, bekken og nedover beina, og bare får beskjed om at dette bare er nerven som ligger i klem, be om urin prøve og blod prøve... Jeg kommer aldri til å gjøre den tabben igjen i hvertfall. Dette kunne jo gått ille.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137215609-advarsellitt-lang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

åyy!! kor bra at du til slutt ble tatt på alvor!! koinne jo gått rikti galt d der! skjønne ikke at de legen fortsatt kan være lege... blir ånkli irritert på de legan som ikke prøve sitt beste me å finne ut ka som feile åss!

men må innrømme at æ ble litt uroli om æ kan ha d samme... du hadde vell ikke ont i magen åsså...? har hatt ont i ryggen å bekkene i ei uke no, men har tenkt at d bare va nåkka me bekkene.. har et ponkt på høyre sia på ryggen som gjør ont, men kommer ette at æ har sotte mye.. så e vell kansje bare sliten rygg?

Ja det er helt utrolig... flere ganger jeg har fått feil diagnose når jeg har vært hos lege. Enkelte skulle aldrig vært leger... men men..

Har hatt vondt i magen men jeg vet ikke om det er det det kommer av, det kan vere andre tingsom gjør... :) Men skjekk det, og be de om å skjekke deg for det om de ikke gjør det selv... Men ikke uroe deg unødvendig, det kan jo være masse annet. men vist du drar til lege så be de teste deg for det... ikke gota noe annet ;) lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...