Gå til innhold

TROMSØENTENE - BARNEVOGN

Anbefalte innlegg

Hei Tromsøjenter

Jeg er selv Tromsøjente, bor for tiden i Oslo, men flytter hjem til Tromsø før fødselen. Gleder meg stort:) Termin 19. juli.

Jeg lurer på om dere har noen synspunkter på barnevogn?

Trenger en barnevogn som går inn i en VW Golf og som er god å gå tur med i "skog og mar"k (eks inne i Tromsdalen).

Har hørt at Tromsø er Emmaljunga-land og synes selv den virker veldig god og robust. Er litt skeptisk til en 3-hjuling fordi jeg har hørt at de ikke er like stabile som en 4-hjuling. Er avhengig av en stabil vogn da jeg også har hund som jeg ofte går løs med og ser for meg situasjoner der jeg er i full fart må sette fra meg vognen for å ta inn hunden.

Hva tror dere? 3 eller 4 hjul? Hvilken vogn? Setter pris på alle forslag:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137215583-troms%C3%B8entene-barnevogn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har Joggster Twist TFK (www.buggy.de). Den har tre hjul hvor det fremste kan beveges eller låses alt ettersom hva man skal. Stødighet er kjempe viktig, men synes det er viktig at den ikke skal være for tung og svær heller. Denne har kraftige hjul med støtdempere noe som gjør den fin til bruk i skog og mark. Er også ypperlig å jogge med om man ønsker det.Den har håndbrems, noe jeg tror kan være en fordel for oss med hund. Litt lettere å komme til om man må bremse raskt :-)

Den er en av 3hulingene med størst dyp bag (da holder den en stund), men den er likevel liten og nett når den slåes sammen. Det at den ikke tar altfor stor plass i bilen er jo også viktig for oss som gjerne skal ha med oss hunden også :-)

Skal ikke være lett dette her. Er jo jungel av ulike typer vogner der ute.

Tror bare man må prve seg litt frem.

Lykke til!

Vi har bestilt emmaljunga edge duo combi med sportsunderstell, vi kan ha stor vogn og vil ha ei stødig vogn.. Men dem finnes jo i lavere og mindre modella, den city vogna te emmaljunga, som ser likedan ut, bare lavere. Og som man sett en bag oppi sportsdelen på! Hvis æ sku ha hatt ei mindre vogn så ville æ tatt den.. Har hatt ei 3-hjulsvogn å fikk helt noia!!! Gikk ikke bra i det hele tatt, men det kommer HELT an på modell å type vogn!

Har å hund så må ha ei stødig vogn, og ville ha ei som va litt rommelig. Det rommelige går jo ikke med ei sånn city-vogn, men etter noen måneda så går det helt fint å legge barnet i sportsdelen med god pose på! Ingen problem der!! Så ville anbefalt den hvis edge duo-vogna blir for stor!

ps: ei venninne hadde nissan micra da ho fikk barn, og kjøpte ei vanlig vogn.. Ho la bare ned ene delen av baksetet så fikk ho plass!! Alt går! :)

Hei hei:-)

Søstera mi har ei jente på 11 mnd, og hun kjøpte Emmaljunga edge duo. Både hun og samboeren kjører hver sin Golf, og den går akkurat inn i bilen. MEN, d e fikk ikke plass til sportsunderstellet(den som styret kan vendes på og vognkurven er av stoff), dette understellet er breiere. Men det andre understellet er de helt fornøyd med og passer som sagt bak i en Golf (2000 og 2001 mod.)

Vi har selv kjøpt Simo kombivogn 2007 mod, hvor bag'en står permanent oppi sportsvogndelen. Kombivogner er ofte litt breiere og vil kanskje ikke få plass i en Golf? Men vi valgte denne vogna fordi vi kan ta bag-delen rett ut av vogna med hendige handtak og inn i hus hvis lillesnuppa f.eks sover eller vi skal inn på besøk etter trilletur :-)

Men lykke til ang kjøp av vogn, det e sabla mæ ikkje lett å bestemme sæ!..

Annonse

Ikke kjøp tre hjuling. Kjøp Emmaljunja eller Simo vogn. Jeg har et barn fra før og var ikke fornøyd med tre hjuling spesielt ikke hvis du har hund. Jeg har flere venniner med hund som har opplevelser med at tre hjulinger velter når de har hund som drar i vognen. Jeg er kjempe fornøyd med Simo vogn med fire hjul. Dersom bilen er liten vil jeg anbefale Emmaljunga da den er litt mindre enn Simo, men uansett du kan ta av hjulene på de fleste vognene i dag slik at det blir plass i bilen. Når du kjøper vogn kan du dessuten spørre om å få prøve den i bilen for å sjekke om det blir plass. Veldig smart det gjorde vi. En annen ting å tenke på er om du bruker vogenen når du skal handle. På Emmaljunga er det et mykt underlag som ikke holder på bæreposer som er alt for tung. På Simo er det understell av jern som holder en del poser.

Lykke til med graviditeten. Gled deg det er bare helt utrulig. Kan ikke beskrives når du får de ut. Er selv fra Tromsø, men bor i Oslo. God tur nordover.

XXX

Jeg har både firehjuling (Emmaljunga Duo edge) og trehjuling (Quinny Freestyle) til min toåring. Om du vil ha en stødig vogn ville jeg nok satset på Emmaljunga. Trehjulinger velter jo helt klart lettere pga tre hjul. Emmaljunga er en tung vogn, men den er veldig stødig. Vi hadde tidligere bil på størrelse med en golf og fikk hele vogna i bagasjerommet uten å ta den fra hverandre. Dette prøvde vi da vi kjøpte den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...