Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 Noen som har tips til andre områder jeg kan "bruke" utdannelsen min enn i helsesektoren? Ønsker å starte fresh etter endt permisjon, og vil ikke havne tilbake i turnus/ansvarskjøret igjen;) Takknemlig for innspill...kanskje er det andre sykepleiere som har skiftet beite der ute?
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 hei:) jeg er hjelpepleier. slipper mye av det ansvaret du har, men det der med turnus....sukk..... jeg har også begynt å leke litt med tanken på å bytte jobb. er ikke sikker på hva, for jeg er egentlig veldig fornøyd med å være hjelpepleier, men syns kvelds og helgearbeid er trassig. har tenkt litt på å gå kurs eller skole i permisjonstiden. for meg er legesekretær et alternativ... du som er sykepleier kunne kanskje videreutdanne deg til for eksempel helsesøster? eller fortsette som sykeplier på en poliklinikk eller noe? ikke de mest kreative forslagene, men jeg syns det er dumt å ikke bruke en 3-årig høyskoleutdannelse.... eller du kunne søke jobb innen fagforeningen dìn?
Edelweis Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 hei, jeg er vel ikke en som kan svare på slike spm, men jeg ville bare si hvor heldig jeg synes du er som har den utdanningen. jeg kunne godt tenkt meg og gå sykepleien etter perm, men er sikker på at jeg ikke klarer det studiet. jeg er ikke så veldig skoleflink, og puggestudier passer meg ikke, men drømmen er å bli jordmor, men tror ikke jeg blir det på noen år! kunne du ikke tenke deg å bli jordmor da? eller helsesøster?
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #4 Skrevet 23. mars 2008 takk for svar.. jo alternativet er å ta videreutdanning, MEN som sykepleier har jeg ikke akkurat tjent de store pengene og føler derfor ikke at jeg har råd til å ta et studieår nå. Du som ønsker å¨gå sykepleien..tipper du klarer det helt fint! klart det er masse stoff som er tungt, men det blir jo litt til hva du gjør det til også! Du blir sykepleier uavhengig om du får A'er, eller D'er for å si det sånn;) og mesteparten av kunnskapen tillegner du deg i arbeidslivet uansett! Mye praksistid i utdannelsen, der er det viktigste å være interessert, lærevillig, positiv og høflig. MEN viktig å ha tenkt gjennom om det er en lønn du kan trives med i lengden, og om du kan fungere i turnusstilling som alltid innebærer å jobbe jul/nyttår/ påske etc,.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #5 Skrevet 23. mars 2008 Hvor bor du? Det har jo litt å si for hvilke firma som er rundt deg hva du kan søke på. Evt om du er villig til å reise offshore? Eller flytte på deg! Jeg jobba i helsesektoren før, ikke som sykepleier da, men jobber nå i en helt annen bransje, i privat sektor. Det er drømmen i forhold!! Ikke bare lønnsmessig, men også karriæremessig mtp kursing og muligheter man får om man vil!
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #6 Skrevet 23. mars 2008 bor i oslo, så mulightene bør jo være tilstede. vil over i privat sektor ja:) Ønsker å bli litt mer verdsatt i jobben,. istedet for å være en som fyller hull i en travel vaktplan... HI
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #7 Skrevet 23. mars 2008 det kan jo hende du vil tilbake til jobben din som sykepleier når du er ferdig med permisjonen,kan jo være nok å få en liten pause:)evt poliklinikk etc som det er nevnt her:)
NormaJean Skrevet 23. mars 2008 #8 Skrevet 23. mars 2008 jeg er sykepleier og jobber med barn. elsker det! men en ting er sikkert. skal ALDRI jobbe på voksen senge avdeling. det er for tungt for meg. Har også fundert på å gjøre litt forandring etter endt permisjon. det går ann å jobbe for legemiddelfirma som selger/konsulent. skal være bra penger der hvis man blir riktig god. kan jobbe på en poliklinikk eller privatsektor (volvat, colosseum o.l) Man kan begynne å jobbe som saksbehandler på fylkeslegens kontor eller hos NPE (Norsk pasientskade erstatning) Bedriftsykepleier eller offshore som en annen nevnte. Det er flust av ting å velge mellom som er relevant til den helsefaglige utdanningen vår:) hva var det du jobbet med nå? hva er hovedgrunnen til at du vil bytte? videreutdanning trenger ikke å koste noe, Riksen dekker feks operasjonsykepleie, barnesykepleie og anestesi m.m mot en 2 års bindingstid. Får grunnlønn under utdanningen og skolepengene dekket.
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 23. mars 2008 #9 Skrevet 23. mars 2008 Jeg er også sykepleier og lei, vil gjøre noe annet men aner ikke hva. Lurer på å søke helsesøsterutdanning etterhvert, men har ikke råd til å studere enda. Flere tips ang hvilke jobber vi kan ta mottas med stor takk
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #10 Skrevet 23. mars 2008 Henger meg på denne jeg også.. Jobber for tiden natt bare fordi da trenger jeg ikke jobe så mye.. Kipt å ha det sånn. ønsker meg også veldig over i privat sektor men har heller ingen anelse om hva!
Sigyn - 2barnsmor :) Skrevet 24. mars 2008 #11 Skrevet 24. mars 2008 skal vi bytte? jeg er førskolelærer og skikkelig lei av dette.... blir liksom nok av småunger når man har dem på jobb hele dagen, og skal ta seg av sine egne når men kommer hjem... angrer skikkelig på at jeg ikke gikk sykepleien i stedet.... vet at jeg passer i omsorgsyrket, men har heller ikke råd til noe studie nå.... tenkte kankje man kunne finne seg et studie på nett? ta noen fag eller noe, men det må ikke koste så mye for min del... noen som vet hvor man kan finne noe slikt?
Gjest Skrevet 24. mars 2008 #12 Skrevet 24. mars 2008 det er slitsomt å gi omsorg 24 t i døgnet også.. etter jeg fikk barn her jeg bare blitt mer og mer lei av å alltid må smile, vise omsorg og ha empati..
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #13 Skrevet 24. mars 2008 jeg er ca 100% sikker på at jeg er ferdig som sykepleier etter endt permisjon;) dårlig lønn, hater turnus som gjør at jeg aldri kan begynne på noen kveldsaktiviteter for min egen del pga jeg da er garantert å være borte mye, drittlei av å bare være en brikke i et STORT system (merker det når jeg for tiden er sykemeldt..ingen som egentlig savner meg spess mye, pga det er alltid nye vikarer på rundt hjørnet).... drittlei av ansvaret, og det å gå hjem fra jobb og være redd for at man har tatt en dårlig avgjørelse etc. Har i tillegg fått smitteangst av å jobbe med diverse rusmisbrukere, noe som da har ført til at jeg kvier meg til å gå på jobb i tilfelle jeg må sette en injeksjon etc i smittepasienter. Mulig dette høres håpløst ut, men jeg har ihvertfall tenkt å gjøre noe med min situasjon. For jeg trives virkelig ikke lenger som sykepleier.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #14 Skrevet 24. mars 2008 Skjønner deg veldig godt jeg, vil ha en ni til fire jobb mandag-fredag jeg.. Er drita lei av alt som heter turnusarbeid og helsesektor. Har ikke så mange forslag,men jeg kunne godt tenkt meg til å bli helsesøster.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #15 Skrevet 24. mars 2008 jeg skal ikke "være" sykepleier lenger! orker ikke å grue meg til å gå på jobb lenger:) herlig å ha tatt avgjørelsen.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #16 Skrevet 24. mars 2008 Jeg er utdannet sykepleier, og etter 3 år i yrket begynte jeg på skolebenken igjen (adm og forretningsfag). Jobbet en stund som selger for legemiddelselskap - ja; lønnen er bedre mtp at en jobber kun dag. Men maken til usosial og ensom jobb.. Kundebesøk hele dagen (form for sosialt, men savnet kollegaer), mye kjøring til og fra kunder - og dersom en er lei av å yte service (les; smile, le, være representabel HELE tiden), er selger yrket 100 ganger verre en å jobbe som sykepleier - det er jo min mening da.. Har nå en 8-16 jobb på kontor - og det er UTROLIG deilig å slippe turnus og høytidsjobbing. Men, det skal nå alltid være noe.. jeg jobber med prosjekter som går over tid, det tar tid før en ser resultater av arbeidet, og ingen tar over dersom jeg f.eks. er syk og er borte (samler seg opp) og jeg savner faktisk den praktiske jobben som sykepleieryrket innebærer - at en er ferdig på jobb når en går hjem.. Jeg håper også på å finne et annet alternativ når jeg skal tilbake etter permisjon, men her jeg bor er det desverre ikke så mange muligheter som det f.eks er i Oslo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå