alvis Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 Hvordan er deres babyer? Gutten min er akkurat ca 6 mnd. Han er blid og fornøjd men vil ikke ligge å leke på gulvet.Å bli bært er helt topp og å sitte på fangen til folk er også bra. Blir han lagt på gulvet er det krise. Han nekter å ligge på mage, snur seg rundt med engang vi legger ham ned på mage. Han klarer ikke, eller vil ikke, snu seg over fra rygg til mage. Han vil helst sitte. Alt skal inn i munnen. ALLT. Han har fått to tenner. Han har nettopp begynt med grøt og spiser ca 1/2 porsjon til kvelds. Han får mat, pupp, to ganger mellom 19 og 07. Syns det er litt stress når han nekter å ligge alene eller ligge hvis jeg sitter ved siden av. Han skal kun bæres rundt og det blir vanskelig å få gjørt andre ting i huset liksom:) Høres dette kjent ut?
Alltid Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 Ja veldig, kunne like gjerne vært min sønn du beskrev. Men han spiser 2 porsjoner med grøt, formiddag og kveld. Og han snur seg bare fra rygg til mage, ikke omvendt. Ser andre unger ligge og pludre leeenge på gulvet, så prøver å si til meg selv at jeg har en forholdsvis krevende gutt og at det positive er at han er aktiv, nysgjerrig og sosial Håper han blir litt flinkere etterhvert til å leke med seg selv.....
Gjest Gul stjerne Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 Min gutt er seks mnd og ei uke. Han ligger på teppet og lek for seg selv lenge, mange ganger om dagen, har alltid gjort det. Han snur seg fra rygg til mage, ikke motsatt. Han har begynt å like å ligge på magen, og klarer nå å se i taket når han ligger sånn. Han er kosete og glad i å bli bært og sitte på fanget. Han er utrolig blid og smiler masse, gråter omtrent aldri, bare om han er skikkelig sulten. Han får grøt lunsj og kvelds, ellers svisker og bananpure. Han hater middag og spyr opp alt, så han slipper det om dagen, venter litt før vi prøver igjen. Han er veldig "Betty spaghetti al dente" i armer og bein og står sjelden med strake bein når vi holder ham. Når han ligger på magen har han av og til strake armer. Han spiser på alt og sikler masse. han sover fra 19 til 08, og er våken en til to ganger, av og til sover han helt til 06, spiser, og sovner igjen. Han er en veldig grei unge. Han har ikke fått tenner enda. Han er ikke i nærheten av å sitte selv.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #4 Skrevet 23. mars 2008 Min gutt var sånn ved 6 mnd alder. Nå er han 7 mnd og kan ligge litt for seg selv igjen. Ganske deilig!
mamma til s@lma Skrevet 23. mars 2008 #5 Skrevet 23. mars 2008 Vår jenta er 5,5 mnd. Har alltid vært glad og blid baby, gråter egentlig bare når hun er veldig sulten og når hun er overtrøtt og finner ikke roen før hun skal sove. Dette med å leke alene på gulvet varierer litt, hvis vi er flinke til å passe på at hun har mange stimulerende leketøy rund seg ( musikk og lys, det er det hun liker best), da kan hun ofte leke god stund selv, men hun liker ikke å være alene , så om hun merker at vi er gått ut fra rommet, blir hun misfornøyd og sier fra ganske høyt ) sosial baby:). Har nettopp lært seg rulle fra rygg til mage, men ikke omvent, og nesten hver gang når jeg forlater henne liggende på ryggen, så finner jeg henne på mage ca 30 sekunder etter ) en liten akrobat . Ellers så har hun ingen tenner ennå, de er tydelig på vei da hun sikler som gal og absolutt alt skal rett i munn. Ikke særlig gøy til mamma, spesielt når vi spiser middag og hun putter fingrene i munn full av mat. Hun spiser grøt til lunsj, vi har begynt med velling da hun var ca 3 mnd, men nå er det grøt med skje. Det ser ca sånn ut: mme til frokost, grøt og mme/ vann til lunsj, mme og frukt, så er det middag ( vi bytter mellom hjemmelaget og på glass) og mme/vann, og så mme før sengatid igjen. Hun våkner en gang for mat om natten, men det varierer veldig, av og til klarer å holde ut hele natt, av og til ikke. Vi sliter fortsatt mye med søvn, både på dagtid og før natten ( hun finner ikke roen selv, må bæres og bysses og er ganske tung nå)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #6 Skrevet 23. mars 2008 Høres ut som jenta mi:) Blir fort utålmodig hvis hun ligger alene på gulvet. Har begynt å hyle noe voldsomt, og har skjønt hun får oppmerksomhet da. Smiler som en sol, når vi ser på henne etter hyleutbruddene sine:) Hun snur seg fra rygg til mage, så fort vi legger henne på rygg, men liker egntlig ikke å ligge sånn. Har ikke skjønt hvordan hun snur seg tilbake. Hun liker best å sitte på fanget, og stå å hoppe i fanget. Har kjøpt høystol til henne nå, så nå sitter hun sammen med oss når vi spiser. Kan endelig spise uten å ha henne på fanget. Veldig fornøyd i stolen, men får ikke sitte lenge om gangen. Hun får bare pupp og litt vann av tutekopp enda, fordi hun ikke vil ha noe annet. Kniper munnen sammen når vi har prøvd grøt. Ingen tenner enda.
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 23. mars 2008 #7 Skrevet 23. mars 2008 Min gutt er 6 mnd og 2,5 uker.. Har alltid passet på å la han ligge for seg selv mye. Sitter selvsagt en del på fanget og, men ligger mest for seg selv. Enten på teppe på gulvet, eller i leke grinda. Jeg synes det er viktig, da det faktisk er en del ting å gjøre hjemme også.. Men jeg tåler også å høre på litt sutring. Det er stoor forskjell på sutring og gråt. Han må skjønne at man ikke kan ta han opp med en gang han lager en lyd og "klager" litt.. Ellers så ruller han begge veier, sitter selv, aker seg på magen bakover, ligger på magen og sparker med bena samt armer som flakser, og er egentlig en solstråle hele dagen. Sover 3-4 lurer pr dag på 1-1,5 timer pr lur. Legger seg 20, får mat 05 og sover til 06-07 Spiser grøt til frokost og kvelds, fruktmos, middag og melk. Og så prøver vi litt med vann =)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #8 Skrevet 23. mars 2008 Jøss, sover Adrian 4-6 timer på dagtid og sovner igjen kl. 20?? Det var imponerende! Min gutt sover 2 x 30 min på dagtid og sovner kl. 19. Hvis han sover 1 timer mer (hvis vi er lenge uten med vogn) da sovner han ikke før kl. 22! Så vi må være veldig forsiktig med å ikke la han sove for mye på dagtid.
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 23. mars 2008 #9 Skrevet 23. mars 2008 ja, han sover slik: Våkner på morgen i 06/07 tida Sover kl 8 (alt fra 30min -60min) og fra 11 (alt fra 30min -60min) Evt fra 8-10 hvis han virkelig sover lenge (sover da ute for å sove lenge) Sover deretter fra 13-14.30 ca Og til slutt fra 17-18 Gjennomsnittlig ca 4-5 timer.. Legges for natta ca 20 Men, har merket i det siste at han har litt kortere lurer i løpet av dagen. Idag sov han slik: (hos farmoren sin, da vi var borte igår) Våknet 06.15 Sov 07.30-08.15 Sov 10-10.45 Sov 12.30- 14.00 Sov 16-17 Natta 19.45
SuperGlad Skrevet 23. mars 2008 #10 Skrevet 23. mars 2008 Philip blir 6 mnd tirsdag :-) han er den lateste babyen jeg noen gang har sett/møtt! Han har rullet fra mage til rygg et par ganger da han var litt over 3 mnd, men har visst glemt det nå. Han har også rullet fra rygg til mage 1 gang, å jeg ser jo han er fysisk sterk nok, men han orker ikke rulle over. Så han ligger på gulvet å leker med lekene sine, å strekker seg så langt han kan, ruller nesten rundt, men vipper tilbake idet han får fatt i leken. Liker å sitte i fanger å kose da :-) Ingen tenner, men han strever noe fælt med kløe. Har for 1 uke siden begynnt sånn smått med grøt til kvelds, ellers så er det mm. han er en stor å god plugg, har ik vært på 5 mnd kontrollen, men på 4 mnd kontrollen var han 7 kg.
Propellmamma til 2 Skrevet 23. mars 2008 #11 Skrevet 23. mars 2008 Min gutt er 5,5 mnd. Vet ikke om det er fordi han har en storesøster, men han har blitt fint nødt til å godta å ligge alene på gulvet - men alt med måte :-) for han er en skikkelig tullekopp, alltid blid, veldig sosial. Han snur seg fra mage til rygg, og fra rygg til mage. Løfter hele overkroppen når han ligger på mage. Elsker å sitte oppreist, men prøver å begrense det da han ikke kan reise seg selv fra liggende. Han er veldig "aktiv" strekker på seg og vifter med armer og bein hele tiden. Han har fått to tenner. Spiser grøt formiddag og kveld, samt halvt middagsglass. Gir han fruktmos når vi spiser ellers for da roper og gaper han. Prøver å gi han puppen fortsatt, men han er mest interessert i mat :-p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå