Gå til innhold

hei!ang opparbeiding av permisjonslønn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

når man begynner å jobbe etter fødselspermisjon, hvor lenge må man da jobbe før man kan gå ut i ny fødselspermisjon?med tanke på opparbeiding av lønn i permisjonstiden.ble kanskje rotete dette, men noen som forstår hva jeg mener?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss,vet du hvor utropstegnet sitter på tastaturet du! Flink!

Du kan hoppe rett ut i ny permisjon om du vil, grunnlaget for penger vil være det samme. Det er NAV som betaler deg pengene,derfor er det sånn.

Skrevet

ok.men hva om man rekker å jobbe i feks 2 mnd da?blir de to mndene grunnlaget da?takk for svar;)

Skrevet

Du får beregnet foreldrepenger av foreldrepenger....

Si at du er i ett års permisjon, men blir i løpet av det året gravid igjen fort og skal gå rett ut i ny permisjon. Da får du beregnet lønnen av det du mottok det året. Knotete forklart, men håper du forstod.

Eneste er at om du har ett år, med 80% og tar nye ett år med 80% blir det jo mindre- tilsvarende ca 60% av orginal lønn.

Eller man kan om du har muligheten til det på jobben din ta ulønnet permisjon i 4 måneder og likevel komme innenfor "jobbe 6 av de 10 siste månedene"

Skrevet

ja, skjønner.men som skrevet over;hva om jeg skal jobbe i feks 2 mnd før jeg skal gå ut i ny fødselspermisjon?hvordan blir det med penger da?er jo ikke sikkert at det klaffer slik at i november skal jeg tilbake på jobb, og i desember skal jeg ut i perm igjen.kan bli vanskelig det!!!

Skrevet

Jeg lurer på:

Hvis man har hatt 80% permisjon.. hvor lenge må man jobbe i 100 % for å få full permisjon igjen. Altså 100% av lønna eller evnt 80 % av lønna og ikke bare 64?

Skrevet

Sakset fra NAV :

For arbeidstakere beregnes foreldrepenger som hovedregel etter inntekten du har når du går ut i permisjon. Nav lokalt vil likevel gjøre en konkret vurdering i hver enkelt sak.

Slik som jeg tolker det vil du da få foreldrepenger beregnet av den lønnen du har når du går i permisjon. Dvs at om du jobber 2 mnd i mellom permisjonene dine vil de gå ut i fra den lønnen du har i de 2 mnd når du går ut i permisjon..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...