Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 når man begynner å jobbe etter fødselspermisjon, hvor lenge må man da jobbe før man kan gå ut i ny fødselspermisjon?med tanke på opparbeiding av lønn i permisjonstiden.ble kanskje rotete dette, men noen som forstår hva jeg mener?
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 Jøss,vet du hvor utropstegnet sitter på tastaturet du! Flink! Du kan hoppe rett ut i ny permisjon om du vil, grunnlaget for penger vil være det samme. Det er NAV som betaler deg pengene,derfor er det sånn.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 ok.men hva om man rekker å jobbe i feks 2 mnd da?blir de to mndene grunnlaget da?takk for svar;)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 23. mars 2008 #4 Skrevet 23. mars 2008 Du får beregnet foreldrepenger av foreldrepenger.... Si at du er i ett års permisjon, men blir i løpet av det året gravid igjen fort og skal gå rett ut i ny permisjon. Da får du beregnet lønnen av det du mottok det året. Knotete forklart, men håper du forstod. Eneste er at om du har ett år, med 80% og tar nye ett år med 80% blir det jo mindre- tilsvarende ca 60% av orginal lønn. Eller man kan om du har muligheten til det på jobben din ta ulønnet permisjon i 4 måneder og likevel komme innenfor "jobbe 6 av de 10 siste månedene"
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #5 Skrevet 23. mars 2008 ja, skjønner.men som skrevet over;hva om jeg skal jobbe i feks 2 mnd før jeg skal gå ut i ny fødselspermisjon?hvordan blir det med penger da?er jo ikke sikkert at det klaffer slik at i november skal jeg tilbake på jobb, og i desember skal jeg ut i perm igjen.kan bli vanskelig det!!!
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #6 Skrevet 23. mars 2008 Jeg lurer på: Hvis man har hatt 80% permisjon.. hvor lenge må man jobbe i 100 % for å få full permisjon igjen. Altså 100% av lønna eller evnt 80 % av lønna og ikke bare 64?
Guttemamma75 Skrevet 23. mars 2008 #8 Skrevet 23. mars 2008 Sakset fra NAV : For arbeidstakere beregnes foreldrepenger som hovedregel etter inntekten du har når du går ut i permisjon. Nav lokalt vil likevel gjøre en konkret vurdering i hver enkelt sak. Slik som jeg tolker det vil du da få foreldrepenger beregnet av den lønnen du har når du går i permisjon. Dvs at om du jobber 2 mnd i mellom permisjonene dine vil de gå ut i fra den lønnen du har i de 2 mnd når du går ut i permisjon..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå